WAŻNE
TERAZ

Bartosz Zmarzlik szósty raz mistrzem świata

Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S zaprezentowane! [wideo]

W tym roku mija nie tylko 50 lat od debiutu Porsche 911, ale jest także okazja do świętowania 40. rocznicy od momentu gdy światło dzienne ujrzał pierwszy prototyp 911 w wersji Turbo. Jak inaczej możnaby świętować taki jubileusz jak nie prezentacją nowych Turbo oraz Turbo S?

Porsche 911 (991) Turbo SPorsche 911 (991) Turbo S
Piotr Ślusarczyk

W tym roku mija nie tylko 50 lat od debiutu Porsche 911, ale jest także okazja do świętowania 40. rocznicy od momentu gdy światło dzienne ujrzał pierwszy prototyp 911 w wersji Turbo. Jak inaczej możnaby świętować taki jubileusz jak nie prezentacją nowych Turbo oraz Turbo S?

Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S otrzymały obowiązkowy napęd PTM na wszystkie koła, który teraz w razie potrzeby będzie mógł przekazywać więcej momentu obrotowego na przód niż poprzednio. Poza tym Turbo S w standardzie posiada ceramiczne hamulce, pakiet Sport Chrono z dynamicznym mocowaniem silnika oraz system PDCC Anti-Roll (wszystko dostępne w opcji dla Turbo).

Pod maską nowego 911 Turbo znajduje się 3,8-litrowy 6-cylindrowy boxer o mocy 520 KM. Odmiana Turbo S jest mocniejsza o 40 KM. Silnik wyposażono w dwie turbospężarki o zmiennej geometrii. Z jednoską napędową w obu odmianach połączono 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię PDK. Porsche chwali się średnim spalaniem na poziomie jedynie 9,7 l/100 km. Auta standardowo wyposażono w system Start/Stop.

Porsche 911 Turbo z opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza do 100 km/h w 3,2 s. Turbo S jest o 0,1 s szybsze. Prędkości maksymalne obu opisywanych aut ustalono na 318 km/h. Dla przypomnienia dodam, że odmiana Turbo S generacji 997 przyspieszała do setki w 3,3 s.

Porsche 911 (991) Turbo S
Porsche 911 (991) Turbo S

Warto również wspomnieć o systemie tylnych kół skrętnych, który wcześniej znalazł się też w nowym 911 GT3. Tylne koła mogą maksymalnie odchylić się od prostego położenia o 2,8 stopnia. Przy prędkościach do 50 km/h skęcać będą w przeciwną stronę w stosunku do kół przedniej osi. Porsche twierdzi, że sprawia to, że nowe 911 Turbo i Turbo S mają „wirtualnie skrócony” o 250 mm rozstaw osi. Z kolei powyżej 80 km/h koła obu osi będą skęcane w tę samą stronę. To ma być już wirtualny zysk 500 mm.

Porsche nie zapomniało także o aktywnej aerodynamice. W nowych 911 Turbo i Turbo S pojawił się potrójny aktywny przedni spojler oraz ruchome tylne skrzydło, mogące ustawić się w jednej z trzech pozycji. Auta są również szersze aż o 28 mm w stosunku do 911 Carrera 4. Nowe wcielenia 911 w standardzie otrzymają również 20-calowe kute felgi, w przypadku Turbo S mocowane centralną śrubą.

Wnętrze obu aut wpisuje się w to co zapoczątkowały 991 Carrera oraz Carrera S. Nowe turbodoładowane 911 są oczywiście bardzo bogato wyposażone, a lista opcji na pewno zadowoli najbardziej wymagających klientów. Szczególnie dopieszczeni będą kierowcy Turbo S, gdzie w standardzie znajdą się m.in. fotele regulowane w 18 miejscach z pamięcią ustawień.

Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S wejdą do sprzedaży pod koniec września 2013 roku. Na rodzimym rynku auta wyceniono na 162 055 (Turbo) i 195 256 euro (Turbo S) łącznie z podatkami. Dla koniec warto wspomnieć, że nowe Porsche 911 Turbo S obute w standardowe opony pokonuje północną pętlę Nurburgringu w czasie poniżej 7 min i 30 s.

2014 Porsche 911 Turbo S

[aktualizacja 4 maja]

Porsche udostępniło kolejną porcję zdjęć modelu 911 Turbo S oraz fotografie zwykłego Turbo. Poniżej znajdziecie również drugie wideo prezentujące auta.

The new Porsche 911 Turbo - first exclusive look.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Porsche 911 (991) Turbo S
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Porsche 911 (991) Turbo S
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/23] Źródło zdjęć: |

Źródło: Porsche

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił