Nowe Porsche 911 (991) Turbo i Turbo S (2015) - lifting mocarza

We wrześniu Porsche przedstawiło odświeżoną wersję swojego najważniejszego modelu - legendarnej 911. Nie od razu została zaprezentowana pełna gama po liftingu. Teraz przyszedł czas na najmocniejszą odmianę - Turbo.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Tegoroczny lifting 911 to jedna z najważniejszych zmian w historii tego modelu. Coraz bardziej surowe przepisy regulujące normy emisji spalin wymusiły w końcu na Porsche zastosowanie doładowania w wersjach, które zawsze były wolnossące. Najpierw, we wrześniu niemiecki producent zaprezentował Carrerę i Carrerę S z 3-litrowym bokserem z podwójnym turbodoładowaniem. Carrera generuje teraz 370 KM i 450 Nm, a Carrera S 420 KM i 500 Nm. Wcześniej wolnossące motory w tych odmianach zapewniały parametry wynoszące odpowiednio 350 KM i 390 Nm oraz 400 KM i 440 Nm. Większa moc przełożyła się na poprawę osiągów, ale dzięki doładowaniu również na zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo o 12 procent.

Obraz

Później, w październiku, Porsche zaprezentowało odświeżone Carrery i Targi w wersjach 4 i 4S. Tu naturalnie nie było już nowości w kwestiach silnikowych. Najistotniejsze były zmiany w wyglądzie aut.

Wreszcie przechodzimy do najświeższej premiery, czyli legendarnego 911 Turbo i Turbo S w nowej odsłonie. Porsche zachowało tu konstrukcję 3,8-litrową. Nie ma więc aż takiej rewolucji, jak w przypadku Carrer i Targ. Nie znaczy to jednak, że Niemcy odmówili sobie przyjemności wprowadzenia zmian w mechanice.

The new 911 Turbo. Power. Presence.

Nowe 911 Turbo i Turbo S są mocniejsze niż przed liftingiem. W obydwu wersjach przybyło po 20 KM. Odmiana Turbo rozwija więc 540 KM, a Turbo S aż 580. W pierwszej z nich przyrost mocy uzyskano poprzez modyfikacje kanałów dolotowych oraz zastosowanie nowych dysz wtryskiwaczy i wyższego ciśnienia paliwa. Turbo S z kolei dostało poprawiony układ turbodoładowania z większymi, bardziej wydajnymi sprężarkami.

Silniki w 911 Turbo i Turbo S powinny teraz jeszcze lepiej odpowiadać na polecenia wydawane przez kierowcę poprzez prawy pedał. I tak jak na turbodoładowane jednostki zachowywały się one bardzo dobrze dzięki zastosowaniu podwójnego doładowania z turbinami o zmiennej geometrii. Teraz Porsche dodatkowo wprowadziło w odświeżonych wersjach system dynamicznego doładowania, który najbardziej wydajnie ma pracować w trybach Sport i Sport Plus. Ma on podtrzymywać ciśnienie generowane przez turbosprężarki na wysokim poziomie przy zmieniającym się obciążeniu silnika. Zatem kiedy kierowca zdejmie na chwilę nogę z gazu, przerwany zostanie dopływ paliwa, ale utrzymane zostanie doładowanie. Ma to zapewnić jeszcze szybszą niż do tej pory reakcję na ponowne uderzenie w pedał przyspieszenia.

Obraz

Porsche 911 Turbo S Coupé po liftingu osiąga 100 km/h w 2,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Zwykłe Turbo, jeśli w ogóle można użyć tego słowa w przypadku tej maszyny, osiąga 100 km/h w 3 s, a jego prędkość maksymalna jest równa 320 km/h. To oznacza podbicie ostatniego z tych parametrów o odpowiednio 12 i 5 km/h. Podobnie jak w przypadku nowych Carrer i Targ, tak i tutaj Porsche udało się zredukować zapotrzebowanie na paliwo swojego najważniejszego wozu sportowego. Średnie zużycie spadło o 0,6 l/100 km i wynosi teraz w odmianach Coupé 9,1 l/100 km, a w kabriolecie 9,3 l/100 km.

We wnętrzu odświeżonego 911 Turbo i Turbo S znajdziemy nową kierownicę z przełącznikiem trybów jazdy, rodem z 918 Spyder. Okrągłe pokrętło pozwala przechodzić między trybami Normal, Sport, Sport Plus i Individual. Na jego środku znalazł się przycisk Sport Response, który powoduje maksymalne wysilenie silnika i skrzyni biegów na 20 sekund, co pozwala na ułatwienie trudnego wyprzedzania.

Obraz

Wśród nowości, które docenią kierowcy jeżdżący Turbo na co dzień, można z pewnością wymienić system zwiększenia prześwitu na przedniej osi. Dzięki niemu front 911 Turbo można podnieść o 40 mm, co ułatwia pokonywanie nierówności, na których moglibyśmy zarysować od dołu przedni spojler.

W kwestii wyglądu zmiany są kosmetyczne. Ujednolicono wygląd świateł 911 Turbo i Carrer. Na froncie pojawiły się znacznie cieńsze niż wcześniej światła diodowe. Z tyłu można dostrzec nowe końcówki układu wydechowego i przede wszystkim zmodyfikowaną pokrywę silnika, która teraz podzielona jest na trzy części: dwie zewnętrzne z pionowymi żebrami i środkową, poprzeczną.

Obraz

Porsche 911 Turbo i Turbo S z pewnością w oczach purystów zyskały na liftingu więcej niż Carrery, które dostały tak niechciane przez wiele osób doładowanie. Turbo jest z założenia wersją wyposażoną w sprężarki, więc niemiecki producent mógł tutaj tylko wycisnąć jeszcze więcej z tego, co zbudował już wcześniej. Moim zdaniem również modyfikacje wyglądu po liftingu lepiej zrobiły Turbo niż Carrerom.

Historia 911 toczy się dalej i pozostaje czekać na kolejne nowości w rodzinie. Wiecie na co teraz pora? Porsche dopiero co wprowadziło GT3 RS, ale z pewnością niedługo będzie chciało ujednolicić wygląd modeli GT z resztą gamy. Po tym przyjdzie czas, a przynajmniej taką mam nadzieję, na przedstawienie topowej formy ewolucji 911: GT2.

Nowe Porsche 911 (991) Turbo i Turbo S (2015) po liftingu - zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Porsche 911 T na Silesia Ringu - dobrze, że takie auta istnieją
Porsche 911 T na Silesia Ringu - dobrze, że takie auta istnieją