Nowe Porsche 911 GT3 dostanie silnik o mocy 500 KM i manual

Nowe Porsche GT3 w standardowej specyfikacji ma być wyposażone w 4-litrowy silnik wolnossący, generujący 500 KM mocy. Opcją będzie 6-biegowa przekładnia manualna i tym samym w Zuffenhausen wysłuchano próśb miłośników tego modelu.

Porsche 911 (991) GT3 RS '2015Porsche 911 (991) GT3 RS '2015
Marcin Łobodziński

Przypominamy, że ostatnie GT3, którego już nie znajdziecie w ofercie Porsche, ma seryjnie przekładnię dwusprzęgłową PDK i nie ma innej opcji w tym zakresie. To samo dotyczy wersji RS. Oczywiście wielu kierowcom to odpowiada, a jak wiemy z rozmów z przedstawicielami Porsche, manuale są wybierane coraz rzadziej i głównie przez purystów. Jednak kto jeżeli nie puryści wybierają takie modele jak GT3? Dla nich przygotowano specjalną edycję 911 R z 500-konnym silnikiem od GT3 RS, manualną przekładnią oraz napędem na tylną oś.

Ten niezwykle purystyczny model kosztuje więcej niż Porsche 911 Turbo, Turbo Cabriolet i GT3 RS, na którego technice bazuje. Niektórzy kupują ten model głównie jako lokatę kapitału spodziewając się, że jest to jedna z tych wersji, która nie straci na wartości. Zwłaszcza, że wszystko zapowiadało iż GT3 pozostanie na zawsze dostępne z automatyczną przekładnią.

Porsche pokazało jednak środkowy palec spekulantom. 911 R może stracić na wartości już niebawem, ponieważ zwykła odmiana GT3 będzie miała niemal taką samą specyfikację. Przekładnia manualna ma być dostępna jako opcja, a 4-litrowy motor będzie generował 500 KM z odcięciem przy 9000 br./min. Te informacje mamy ze źródła bliskiego producentowi, które do tej pory nigdy się nie myliło. Można zatem podejrzewać, że Porsche dokładnie zbadało preferencje klientów i dało manual do wyboru.

Wizualizacja nowego GT3
Wizualizacja nowego GT3 © autoforum.cz

Co do mocy i techniki, to z Porsche jest tak, że najpierw coś pojawia się w topowym modelu, na przykład w GT3 RS, by przy kolejnej generacji trafiło do GT3, a potem do zwykłej Carrery S. Wystarczy sięgnąć pamięcią 20 lat wstecz i przypomnieć sobie moc silnika pierwszego, współczesnego GT3 (996). Było to 360 KM, potem 380 KM, aż do dzisiejszego poziomu 500 KM, które najpierw pojawiło się w wersji RS. Nowe GT3 prawdopodobnie będzie miało wszystko co obecnie ma teraz GT3 RS oraz R. Przypomnę tylko, że dziś zwykła Carrera S ma 420 KM, czyli tyle, ile oferowało Porsche 911 Turbo generacji 996.

Ciekaw jestem, czy kiedykolwiek GT3 dostanie turbosprężarki jak zwykła Carrera. Być może przyjdzie na to czas, wraz ze wzrostem wymagań dotyczących emisji spalin ze strony urzędników. To będzie dopiero cios poniżej pasa dla klientów Porsche. Sądzę jednak, że prędzej niż doładowania możemy się spodziewać wspomagania hybrydowego jak ma to miejsce w hipersamochodach.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy