Nowe Porsche 911 debiutuje w bazowej wersji Carrera

Ponad 8 miesięcy po debiucie modelu 911 Carrera S, Porsche prezentuje słabszą, bazową odmianę Carrera. Będzie ona oferowana ze standardowym nadwoziem coupé oraz jako kabriolet. Pierwsze dostawy ruszą na początku przyszłego roku.

Pod względem wizualnym Carrera nie różni się od wersji S.Pod względem wizualnym Carrera nie różni się od wersji S.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Porsche 911 Carrera jest propozycją przeznaczoną dla najmniej wymagających klientów. Nie oznacza to jednak, że nie doświadczymy tu jakości, emocji i osiągów godnych tej marki. Tylna klapa skrywa trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik z podwójnym doładowaniem, który jak na obecne standardy nie jest przesadnie wysilony. Generuje bowiem 385 KM mocy i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dla porównania, ostrzejsza Carrera S oferuje odpowiednio 450 KM oraz 550 Nm. Fani Porsche nie mają się jednak czego obawiać - bazowy wariant mimo niższej mocy nie rozczarowuje osiągami. Sprint 0-100 km/h zajmuje mu 4,2 sekundy, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, w skład którego wchodzi system Launch Control i szybsza skrzynia biegów, robi to w 4 sekundy.

Są to oczywiście czasy przyspieszeń wersji coupé. Kabriolet z uwagi na wyższą masę jest wolniejszy średnio o 0,2 sekundy. Osiągi są więc na odpowiednim poziomie. Podobnie wygląda kwestia wyposażenia oraz prezencji. Wizualnych różnic w zasadzie nie ma, a uboższą odmianę poznamy wyłącznie po oznaczeniach, felgach o innej średnicy i mniejszych końcówkach wydechu. Wnętrze jest identyczne, wliczając w to obecność ekranu dotykowego o przekątnej 10.9 cala.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Klienci już w standardzie mogą liczyć na adaptacyjne zawieszenie z trybami Normal i Sport i opcjonalnie doposażyć się w zestaw ceramicznych hamulców, ukrytych za identycznymi felgami co te stosowane w odmianie Carrera S. Jednym słowem - osoby, które nie potrzebują potężnej mocy, mogą śmiało decydować się na bazowe 911.

Tym bardziej, że cena jest całkiem atrakcyjna. Za odmianę coupé zapłacimy 520 tysięcy złotych. Kabriolet będzie natomiast droższy o 69 tysięcy. Bazowa wersja jest więc o 75 tysięcy złotych tańsza niż mocniejsza Carrera 4S. Czas pokaże, czy taka różnica zdoła przekonać klientów do wyboru podstawowego wariantu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km