Nowe Mitsubishi Grandis – już znane, dalej dobre

Mitsubishi poszerza ofertę w segmencie kompaktowych SUV-ów modelem Grandis. To auto, które już znane jest z polskich dróg, ale biorąc pod uwagę jego zalety, Japończycy rozgrywają swoje karty całkiem nieźle.

Mitsubishi GrandisMitsubishi Grandis
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Europejski rynek to około 6-7 proc. całej działalności Mitsubishi Motors. Z pewnością łatwiej byłoby porzucić jeden z najtrudniejszych rynków na świecie i skupić się na czymś łatwiejszym, ale nadal – to istotna tabelka w excelu wszystkich sprzedanych aut Mitsubishi. Choć na razie czekamy na samodzielny produkt z Dalekiego Wschodu (a taki, jak potwierdził mi prezes europejskiej komórki Frank Krol, jest w planach), na razie musimy się oprzeć na autach partnerów.

I właśnie dlatego na drogi wyjeżdża Grandis, który jest hybrydowym SUV-em segmentu C, bliźniakiem Renault Symbioza. Manewrując pomiędzy rozmaitymi potrzebami poszczególnych krajów Mitsubishi wybrało partnera bardzo dobrze. Renault – choć już bez Luki de Meo za sterami – jest u szczytu swojej formy, więc "przebranie" Symbioza w dalekowschodnie ciuszki wydaje się być rozsądnym krokiem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samochód Roku Internautów Wirtualnej Polski 2025: Dacia Bigster

Renault Symbioz był u nas na teście długodystansowym a wrażenia Mariusza Zmysłowskiego znajdziecie tutaj. Grandis różni się między innymi pasem przednim, który na pierwszy rzut oka bardzo przypomina ten z wycofanego modelu ASX. Zmodyfikowano również tylne światła, przez co można od razu zauważyć różnice pomiędzy Grandisem a Symbiozem.

Dzięki temu po raz pierwszy w Mitsubishi znajdziecie np. elektrochromatyczny dach który wyciemnia (ale nie całkowicie) kabinę po potraktowaniu prądem kolejnych jego fragmentów. Samo auto idealnie wpisuje się w segment kompaktowych SUV-ów. Ma dwupoziomowy bagażnik liczący 624 l (ale tu kreatywnie trzeba przesunąć kanapę maksymalnie do przodu), system multimedialny oparty na systemie Google (więc logujemy się do niego jak do telefonu) czy niezwykle przydatny przycisk do wyłączenia wszystkich przeszkadzających pikaczy (systemów bezpieczeństwa) wymaganych przez Unię Europejską.

Mitsubishi Grandis
Mitsubishi Grandis © WP Autokult | Materiały prasowe

Renault jest również na fali pod względem wykonania wnętrza, więc i Grandis zgarnia punkty. Tak, dalej wykorzystuje antyczny pilot do obsługi radia za kierownicą, ale on się po prostu sprawdza. Zegary są czytelne, miejsce za kierownicą wygodne. Jedyne co zauważyliśmy to "głuchy" dźwięk zamykania podłokietnika, ale nie jest to kropla, która przeważa czarę goryczy.

Grandis wjeżdża do salonów z bazową jednostką benzynową o pojemności 1,3 l i mocy 140 KM. To miękka hybryda, która dała się już poznać pod maską np. Mercedesów Klasy A. Łączona jest z przekładnią manualną lub siedmiobiegową automatyczną.

Mitsubishi Grandis
Mitsubishi Grandis © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Alternatywą jest mocniejsza jednostka i nie jest to znane z oferty Symbioza 1.6 l. To nowy motor 1,8 l o mocy 156 KM, wspomagany przez układ hybrydowy pozwalający (niedaleko, ale zawsze) podjechać bezemisyjnie. Ten motor zadebiutował w Dacii Bigster – z jednej strony jeszcze nie wiemy nic o potencjalnych awariach, z drugiej popularność Dacii sprawi, że wszystkie wpadki zostaną szybko rozgryzione. Sprint do setki to katalogowe 10,5 sekundy.

Wiem, co myślicie – dlaczego miałbym pojechać do Mitsubishi, skoro mogę podjechać do salonu Renault? Japończycy zamierzają rozegrać ofertę czterema poziomami wyposażenia oraz gwarancją na pięć lat z dodatkowymi trzema latami ochrony warunkowej do 160 tys. km. Akumulator trakcyjny ma gwarancję na 8 lat. Biorąc pod uwagę działania z Coltem/Clio, może być to jakaś strategia.

  • Mitsubishi Grandis
  • Mitsubishi Grandis
  • Mitsubishi Grandis
  • Mitsubishi Grandis
  • Mitsubishi Grandis
  • Mitsubishi Grandis
  • Mitsubishi Grandis
  • Mitsubishi Grandis
  • Mitsubishi Grandis
  • Mitsubishi Grandis
  • Mitsubishi Grandis
  • Mitsubishi Grandis
[1/12] Mitsubishi Grandis Źródło zdjęć: WP Autokult | Mateusz Lubczański

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach