Nowe BMW X3 z bliska. Zdecydowanie większe, pod maską bez wstydu

Nowe BMW X3 właśnie zostało zaprezentowane i wpisuje się w trendy zapoczątkowane we wcześniejszych modelach. Pierwsze wrażenie: zdecydowanie urosło. Brak rewolucji to dla klientów bardzo dobra wiadomość.

BMW X3 i autorBMW X3 i autor
Źródło zdjęć: © WP Autokult
Mateusz Lubczański

Nowa generacja, kolejne centymetry. Choć rozstaw osi pozostał bez zmian, tak przedłużenie zwisów sprawiło, że X3 jest teraz o 34 mm dłuższe. Mierzy już 4755 mm (więcej niż pierwsze X5!). Dla poprawy proporcji linię dachu poprowadzono niżej (25 mm), a nadwozie poszerzono (plus 29 mm). X3 jakby zrezygnowało z bycia klasycznym SUV-em, stając się nadmuchanym kombi przeskalowanym do 133 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2024

Schowane klamki i obłe kształty (zrezygnowano z plastikowych poszerzeń tylnych błotników) sprawiły, że udało się osiągnąć opór powietrza na poziomie Cx=0,27. Grill (oczywiście opcjonalnie podświetlany) skrywa żaluzje poprawiające aerodynamikę i radary wymagane do działania tempomatu.

BMW X3
BMW X3 © WP Autokult

W środku czuć większą przestrzeń. Przed kierowcą umieszczono dwa ekrany mające odpowiednio 12,3 oraz 14,9 cali. Biorąc pod uwagę doświadczenie z jazdy z nimi w innych modelach, wiem, że nie przytłaczają one podczas jazdy – a nawet nie zauważa się ich podczas korzystania z rewelacyjnego wyświetlacza przeziernego (HUD na szybie). Dużo miejsca wygospodarowano na ładowarkę (jak np. w X2), panel sterowania na tunelu środkowym zawsze będzie miał fakturę czarnego, łatwego do porysowania plastiku.

I tutaj słówko odnośnie materiałów, które widzicie na zdjęciach. To jeden z pierwszych wyprodukowanych egzemplarzy i niektóre elementy zostaną zmienione – jak np. przy regulacji nawiewów pojawi się matowy plastik. O ile jestem dużym fanem tekstylnych tapicerek (i takiego też wykończenia), tak z rezerwą podchodzę do wyglądu boczków drzwi czy kierownicy. Niestety kieszenie w drzwiach docelowo nie będą pokryte nawet materiałem wygłuszającym stukanie drobiazgów. Mało to premium.

BMW X3 i autor
BMW X3 i autor © WP Autokult

Miejsca z tyłu nie brakuje, choć odnoszę wrażenie, że siedzi się tam za nisko. Bagażnik mieści już 570 l, ma regularny kształt, choć próg załadunku jest wysoki, a pod podłogą zapakujemy tylko drobiazgi. Chyba, że mówimy o wersji plug-in, gdzie tę przestrzeń zajmują ogniwa, a sama podłoga jest "złamana" w połowie i opada w stronę klapy.

Plug-in oparty jest na dwulitrowym, czterocylindrowym silniku generującym 190 KM, a łącznie system ma około 300 KM. Może przejechać bezemisyjnie do 86 km, choć producent nie podzielił się dokładną specyfikacją ogniw. Zasięgi plug-inów zdecydowanie urosły w ostatnim czasie.

BMW X3
BMW X3 © WP Autokult

Lwią część sprzedaży zagarną "zwykłe" (choć uzbrojone w miękką hybrydę) silniki czterocylindrowe. Benzyna generuje 190 KM, diesel – 209 KM. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła. Wisienką na szczycie tortu ma być wersja M50 xDrive, czyli sześć cylindrów, 381 KM i 4,6 s do setki. Równie duży diesel również się pojawi, lecz za rok. Podobnie jak wydanie w pełni elektryczne. "Pełnoprawna" eMka nie jest brana pod uwagę, lecz jak dowiedziałem się od przedstawicieli marki, nie jest brana pod uwagę "na razie".

Ceny nowego BMW X3 nie zostały jeszcze ujawnione, lecz z dużą pewnością można stwierdzić, że będzie ono droższe niż poprzednik.

  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3 i autor
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3
  • BMW X3 i autor
[1/19] BMW X3 Źródło zdjęć: WP Autokult |

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach