Nowe BMW M3 - mniej cylindrów, więcej mocy!

Do oficjalnego odsłonięcia nowego BMW M3 coraz bliżej, a niemiecki producent testuje tylnonapędowego sedana w zimowych warunkach. Co wiadomo o tym modelu na podstawie zdjęć szpiegowskich?

BMW M3BMW M3
Bartosz Pokrzywiński

Do oficjalnego odsłonięcia nowego BMW M3 coraz bliżej, a niemiecki producent testuje tylnonapędowego sedana w zimowych warunkach. Co wiadomo o tym modelu na podstawie zdjęć szpiegowskich?

Poprzednia generacja BMW M3 oznaczona w zależności wersji jako E90/E92/E93, napędzana była wolnossącą jednostką V8 o pojemności 4,0 l. Prawdziwy majstersztyk niemieckiej inżynierii bez pomocy turbosprężarki generował 420 KM oraz 400 Nm momentu obrotowego.

Silnik ten był tak naprawdę okrojoną wersją jednostki V10, pozbawioną 2 cylindrów i 1 l pojemności. Dzięki temu auto ważące 1680 kg w wersji coupe, przyspieszało od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Minęło jednak sporo czasu, a rynek motoryzacyjny wykonał ukłon w stronę downsizingu oraz ekologii, a wolnossące V8 jest w Monachium bardziej niestosownym określeniem niż zapytanie kontrolera biletów czy lubi swoją pracę.

BMW M3
BMW M3

Dlatego właśnie BMW zdecydowało się na 6-cylindrową rzędową jednostkę, która będzie wspomagana przez 2 lub 3 turbosprężarki. Całość ma generować około 450 KM, co w połączeniu z 6-biegową manualną przekładnią lub 7-biegową skrzynią 2-sprzęgłową, powinno skrócić sprint do 100 km/h do 4,2-4,5 s.

Na zdjęciach szpiegowskich widać, że podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji, auto dostanie masywniejsze nadkola, pod którymi schowają się ogromne felgi. Ponadto pojawią się większe oraz dodatkowe wloty powietrza, a także 4 końcówki układu wydechowego. Całość nawet w folii maskującej prezentuje się naprawdę drapieżnie. Niemcy zadbają oczywiście o dobre właściwości jezdne, do których przyczyni się także wykorzystanie ultralekkich materiałów w celu obniżenia masy auta.

  • BMW M3
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • BMW M3
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] BMW M3 Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa