Nowe BMW M3 i M4 standardowo z manualną skrzynią. Debiut już we wrześniu

BMW oficjalnie poinformowało o nadchodzącym końcu prac nad nowym M3 i M4. Auta przechodzą właśnie ostatnie testy i będą gotowe mniej więcej w połowie września. Purystów zapewne ucieszy wieść o manualnej skrzyni biegów, która będzie tu standardowym wyposażeniem.

M3 i M4 przechodzą właśnie ostatnie testy na torze.M3 i M4 przechodzą właśnie ostatnie testy na torze.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Zarówno nowa Seria 3, jak i świeższa Seria 4 z ogromnymi nerkami nie są już dla nas żadną tajemnicą. Teraz fani BMW z niecierpliwością wyczekują na premiery sportowych wersji tych modeli oznaczanych jako M3 oraz M4. BMW potwierdziło datę debiutu na połowę września 2020 roku, przy okazji dzieląc się fotografiami zakamuflowanych egzemplarzy z dynamicznych testów przeprowadzanych na torze Sachsenring.

Bawarski producent zdradził też techniczną specyfikację. Oba modele mają wykorzystywać dobrze znaną, doładowaną trzylitrówkę, która teraz będzie wyróżniać się wyższą mocą. W standardowym wydaniu można liczyć na 480 KM, sześciobiegową manualną przekładnię i napęd na tylne koła.

Chętni na więcej będą mogli natomiast wybrać 510-konny wariant M Competition z 8-stopniową automatyczną skrzynią Steptronic i napędem na tył lub dostępnym w późniejszym okresie, opcjonalnym xDrive. Osiągi nie są jeszcze znane.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Manualna skrzynia biegów to duży ukłon w stronę klientów chcących w 100 procentach cieszyć się jazdą. Warto zauważyć, że ani konkurencyjne Audi, ani Mercedes-AMG nie oferują już takiego rozwiązania. BMW będzie więc dysponować niezłą kartą przetargową w walce o tradycjonalistów - pod warunkiem, że nie zrażą ich ogromne "nerki" w modelu M4.

Na szczegóły dotyczące wyglądu i wyposażenia musimy jednak jeszcze trochę poczekać. Do premiery nie zostało już wiele czasu, więc warto trzymać rękę na pulsie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów