Diesel pod maską S6, S6 Avant i S7. Do setki w 5 sekund

Prezentacja nowych Audi S6, S6 Avant i S7 była kwestią czasu. Niemcy zdecydowali się na wprowadzenie do oferty jednostek wysokoprężnych. "Benzyny" również pojawią się w gamie – ale nie na naszym kontynencie.

Audi S6 AvantAudi S6 Avant
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Zacznijmy od najważniejszego – w europejskiej sieci sprzedaży, przynajmniej na razie, nie pojawi się wersja benzynowa. Dostaniemy S6 i S7 w wersji TDI. Pod maską znajdziemy silnik V6 o mocy 349 KM i momencie obrotowym na poziomie 700 niutonometrów. Efekty pracy silnika trafiają na wszystkie koła dzięki ośmiobiegowej skrzyni.

To pozwala katapultować S6 do setki w 5 sekund. Avant (czyli kombi) i S7 Sportback potrzebują na to 0,1 s więcej. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Na innych rynkach auta będą napędzane benzynowym V6 o pojemności 2,9 l, znanym z mniejszego RS4.

Ponadto inżynierowie Audi dorzucają zmodyfikowaną przekładnię kierowniczą oraz zawieszenie zmniejszające prześwit o 10 mm. Po raz pierwszy na liście opcji pojawił się adaptacyjny, pneumatyczny układ.

Za zatrzymanie S6 i S7 będą odpowiadać hamulce z tarczami o rozmiarze 400 mm z przodu i 350 mm z tyłu. Klienci otrzymają możliwość wykupienia układu ceramicznego, który oprócz większej wydajności jest też lżejszy.

Audi S7 Sportback
Audi S7 Sportback © mat. prasowe

Uwagę na zewnątrz zwraca dokładka przedniego zderzaka oraz układ wydechowy z czterema końcówkami. S7 ma nieco większe wloty powietrza. W standardzie montowane są 20-calowe felgi.

Samochody pojawią się w salonach Audi w drugiej połowie roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów