Nowe Audi R8 (2015) wjeżdża na polski rynek - znamy ceny niemieckiego sportowca

R8 V10 to według Audi najmocniejszy i najszybszy samochód w całej gamie. Ile zapłacimy za jego osiągi?

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Zanim o samych cenach, przypomnijmy najważniejsze, co dostajemy w zestawie. Podstawowa wersja silnika 5,2 V10 oferuje 540 KM i 540 Nm. R8 Plus z tej samej jednostki dostarcza 640 KM i 560 Nm. Obydwa auta są wyposażone w napęd quattro oraz automatyczne skrzynie biegów. Słabsza wersja osiąga 100 km/h w 3,5 s. Mocniejsza dobija do tej prędkości w 3,2 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 323 km/h. Plus rozpędzi się do wartości 7 km/h większej.

W standardzie bazowe Audi R8 na pokładzie będzie miało między innymi system Cylinder on Demand, funkcję start/stop z układem rekuperacji energii, wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę, MMI Navigation Plus z MMI Touch, system Drive Select. Producent wyposaża podstawową wersję także w zawieszenie Magnetic Ride, nagłośnienie Bang&Olufsen oraz w sportowe, skórzane fotele. Tak wyposażony samochód z 540-konnym silnikiem będzie kosztował w Polsce 791 940 zł.

R8 Plus to nie tylko większa moc, ale i dodatkowe wyposażenie. W standardzie mocniejsze Audi ma ceramiczne hamulce, kubełkowe fotele Audi Exclusive, wnętrze wykończone kompozytem węglowym i diodowe oświetlenie. Cena 640-konnego R8 Plus wynosi w Polsce 896 140 zł.

Dla porównania 560-konne Porsche 911 Turbo S kosztuje 976 900 zł. Jest jednak o 0,1 s szybsze do 100 km/h od znacznie mocniejszego, topowego R8. Z kolei McLaren 570S z niemal identycznymi osiągami co mocniejszy wariant Audi jest po przeliczeniu tylko minimalnie droższy od słabszej R8. Kosztuje równowartość 796 tys. zł.

Obecnie trudno dyskutować z suchymi danymi w ręce czy cena R8 w Polsce jest duża, czy mała. Przekonamy się dopiero kiedy pojawią się pierwsze testy i przede wszystkim porównania z konkurencją. W końcu o wartości sportowego wozu nie decyduje jedynie moc i przyspieszenie do 100 km/h. O tym przekonacie się już wkrótce dzięki naszemu porównaniu Mercedesa-AMG GT z Porsche 911 GTS.

Nowe Audi R8 V10 (2015) - oficjalna galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów