Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Nowa Toyota Yaris – witaj piękna!

Julian Grabowski

Mocniejsza, ale niesłychanie ekonomiczna, bardziej przestronna, lecz zaskakująco zwinna w mieście. Toyota Yaris czwartej generacji właśnie zadebiutowała w Polsce.

Nowoczesne samochody wymagają nowoczesnych rozwiązań, dlatego najnowsza Toyota Yaris swój debiut w Polsce świętuje w świecie wirtualnym.

W sieci można m.in zobaczyć powyższy film, w którym Yaris prezentowany jest w całej okazałości. To pierwsza taka okazja, aby w naszym kraju z bliska przyjrzeć się nowemu modelowi Toyoty – w kilkuminutowym nagraniu prezenterzy opowiadają o najważniejszych atrybutach nowego Yarisa.

To rewolucja, a nie ewolucja

Czwarta generacja bestsellerowego auta miejskiego jest jeszcze bardziej innowacyjna, choć poprzeczka już była zawieszona wysoko.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Fot. Toyota

W 1999 roku pojawił się pierwszy Yaris, który zachwycił kierowców ponadczasowym silnikiem 1.0.

Druga generacja, jako pierwsze auto tej wielkości, otrzymała kolanową poduszkę powietrzną kierowcy, a trzecia odsłona tego modelu była pierwszą hybrydą w swojej klasie. Nowy model został ulepszony pod każdym względem, to nie ewolucja, ale prawdziwa rewolucja w Yarisie.

Superniskie spalanie w mieście

Z jednej strony chodzi o przyciągającą wzrok stylizację, z drugiej o technikę, bo nowa Toyota Yaris została zbudowana w oparciu o platformę TNGA, czyli modułową konstrukcję auta, dostępną dotąd tylko w większych i droższych modelach marki.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Fot. Toyota

Dzięki temu auto lepiej się prowadzi i otrzymało hybrydowy układ napędowy najnowszej generacji.

Połączenie silnika benzynowego 1.5 i jednostki elektrycznej sprawia, że auto jest bardzo dynamiczne i niesłychanie oszczędne – w mieście może zużywać jedynie 3,8 l/100 km.

Od 11 września w salonach

Chwilę po premierze w sieci, nowy Yaris zostanie zaprezentowany także w salonach sprzedaży – już 11. i 12. września Toyota organizuje Dni Otwarte, podczas których kierowcy będą mogli z bliska poznać to auto i ocenić jakie nowości Yaris czwartej generacji wprowadza do klasy mieszczuchów.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Fot. Toyota

Chyba nikt już nie ma wątpliwości czy model ten nadal będzie jednym z najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Na stronie internetowej Toyoty, już niedługo pojawią się również kolejne materiały, dzięki którym będzie można bliżej poznać ten najnowocześniejszy samochód miejski.

Nowa Toyota Yaris "Witaj, piękna!" - premiera online

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.