Nowa Toyota RAV4 i RAV4 Hybrid (2016) - europejska premiera

Toyota we Frankfurcie zaprezentowała bardzo ważny dla Europy i jeszcze ważniejszy dla samej Toyoty samochód, jakim jest hybrydowa RAV4.

Obraz
Marcin Łobodziński

Hybrydowe Toyota Auris i Yaris dominują na rynku europejskim w swoich segmentach, ale to Mitsubishi Outlander PHEV jest prawdziwym hitem w segmencie hybrydowych SUV-ów. Dzielnie stawia mu czoło Lexus NX, choć nie do końca są to konkurenci. Outlander będący hybrydą plug-in świetnie przyjął się przede wszystkim w Wielkiej Brytanii. Teraz Toyota chce mu odebrać choć część klientów, a narzędziem ma być nowa RAV4 Hybrid.

Obraz

Toyota RAV4 Hybrid napędzana na cztery koła silnikami elektrycznymi ma zapewniać jeszcze większą ekonomiczność i komfort jazdy, w czym ma pomóc m. in. lepsze wyciszenie kabiny. Do spółki z napędem elektrycznym wybrano 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona, wyposażony w bezstopniową przekładnię E-CVT z możliwością manualnego wyboru przełożeń. Przy tylnej osi umieszczono silnik-generator o mocy 50 kW (68 KM), a pod kanapą akumulator niklowo-wodorkowy składający się z 204 ogniw. Łącznie silniki rozwijają 197 KM mocy maksymalnej przy zużyciu paliwa na poziomie 4,9 l/100 km. Duża moc pozwala rozpędzić RAV4 Hybrid w 8,3 s do 100 km/h – będzie to więc najdynamiczniejsza RAV4 na rynku. Dzięki napędowi na cztery koła i mocnym silnikom auto uciągnie przyczepę o masie do 1650 kg.

Funkcję napędu na cztery koła pełni wspólna praca silnika spalinowego i elektrycznego, kontrolowana przez rozdzielacz mocy, a całość nosi nazwę E-Four. Taki układ pozwala na uzyskanie niższej masy dzięki rezygnacji m. in. z wału napędowego, ale też lepszy rozkład mas. By poprawić prowadzenie Toyota zmodyfikowała sprężyny, amortyzatory i stabilizatory.

Obraz

Nowa Toyota RAV4 może być też wyposażona w silniki konwencjonalne i tu oczywiście pojawia się nowa jednostka Diesla zapożyczona od BMW o pojemności 2,0 l i mocy 143 KM. Maksymalny moment obrotowy to 320 Nm. Z tym silnikiem mieliśmy już do czynienia w nowym Avensisie, więc już teraz możemy Wam powiedzieć, że nie należy spodziewać się specjalnie dobrych osiągów, za to dzięki długim przełożeniom można liczyć na ciszę podczas jazdy i niskie zużycie paliwa. Drugą jednostką konwencjonalną jest 2-litrowy benzyniak o mocy 152 KM i momencie obrotowym sięgającym 195 Nm, oczywiście również znany z Avensisa.

Jedne z ważniejszych zmian jakie zaszły w nowej Toyocie RAV4 to uzupełnienie wyposażenia o nowe systemy bezpieczeństwa. Kluczowym elementem jest Toyota Safety Sense, wykorzystujący kamerę i radar pracujący w zakresie fal milimetrowych, umożliwiający stworzenie systemu zapobiegania kolizjom z mechanizmem wykrywania pieszych, układu ostrzegania o nieświadomej zmianie pasa ruchu czy aktywnego tempomatu, którego brakuje na przykład w nowym Avensisie. Ponadto w opcji znajdą się automatyczne światła drogowe, system rozpoznawania znaków drogowych, układ ostrzegający przed obiektami w martwym polu lusterek i obiektami zbliżającymi się do tyłu pojazdu podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego.

Obraz

Jednym z elementów wyposażenia dodatkowego będzie również kamera 360 stopni pomagająca w ulicznych manewrach i parkowaniu. Przednia i tylna kamera osiągają kąt „widzenia” na poziomie 180 stopni, co eliminuje martwe punkty, tradycyjne dla takich systemów oraz ułatwi bezpieczny wjazd na drogę, gdzie widoczność ograniczają ściany lub inne pojazdy zaparkowane na chodniku. Ponadto kamery te wyposażono w funkcję panoramicznego zoomu.

Samochód pojawi się w salonach na początku przyszłego roku. W Polsce na pewno nie zostanie liderem rynku, ale jeżeli polityka cenowa będzie rozsądnie przemyślana, może zagrozić Outlanderowi PHEV w segmencie hybrydowych SUV-ów klasy średniej.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów