Nowa Toyota Auris w pogoni za rywalami

Toyota Auris już wyraźnie się zestarzała i musi mocno gonić za rywalami. W wyścigu z najnowszymi kompaktami ma pomóc lifting tego modelu.

Obraz
Marcin Łobodziński

Toyota zaprezentowała jedynie odświeżonego Aurisa i Aurisa Touring Sports. Corolla musi jeszcze zaczekać z liftingiem. Kompakt został poddany modernizacji podobnej do tej, którą zastosowano w modelu Avensis. Zaprojektowano zupełnie nowy pas przedni, a reflektory przednie i światła z tyłu udoskonalono technologią LED.

Wewnątrz skupiono się przede wszystkim na poprawie jakości wykonania. Pojawił się też wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala. W panelu centralnym znajdziemy nowy, dotykowy ekran obsługujący multimedia Toyota Touch 2.

Obraz

W benzynowej gamie silnikowej zupełną nowością jest silnik 1,2 turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, mający w przyszłości zastąpić jednostkę wolnossącą 1,6 Valvematic. Motor ten wyposażono w zmodernizowany system zmiennych faz rozrządu Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW). Dzięki temu rozwija moc 116 KM oraz moment obrotowy o maksymalnej wartości 185 Nm. Będzie łączony z 6-stopniową przekładnią manualną lub bezstopniową Multidrive S.

Podstawowym źródłem napędu jest nadal silnik 1,33 Dual VVT-i o mocy 99 KM. Najmocniejszym benzyniakiem pozostaje 1,6 Valvematic o mocy 132 KM. Większa jednostka 1,8 VVT-i posłużyła do skomponowania układu hybrydowego, którego łączna moc wynosi 136 KM.

Obraz

W gamie diesli zmodyfikowano silnik 1,4 D-4D, który teraz spełnia wymagania normy Euro 6. Otrzymał nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii, uzyskującą wyższe ciśnienie doładowania przy niskich obrotach, wtrysk o ciśnieniu zwiększonym do 180 mPa (+20mPa) oraz nowe tłoki. Zmodyfikowano także kształt komory spalania.

Nowością w rodzinie D-4D jest silnik 1,6 l o mocy 112 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Ta jednostka trafi również pod maskę Avensisa.

Toyota poprawiła także układ jezdny oraz wyciszenie kabiny, a także uzupełniła wyposażenie o elementy z dziedziny komfortu i bezpieczeństwa.

Nowy Auris zadebiutuje w salonach Toyoty w Polsce w lipcu 2015 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów