WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Škoda zapowiada wnętrze nowej Octavii z nietypową kierownicą

Nowa Škoda Octavia zadebiutuje oficjalnie w 11 listopada 2019 roku. Niedawno Czesi pochwalili się zakamuflowanym nadwoziem wersji kombi. Teraz natomiast zapowiadają wnętrze, które zaskakuje kilkoma rozwiązaniami, w tym dwuramienną kierownicą.

Nowa Octavia zaskakuje dwuramienną kierownicą i nisko zamontowanymi, centralnymi nawiewami.Nowa Octavia zaskakuje dwuramienną kierownicą i nisko zamontowanymi, centralnymi nawiewami.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Za bazę do stworzenia najnowszej Octavii posłużyły rozwiązania znane już z zaprezentowanego niedawno Volkswagena Golfa 8. Kompakt z Wolfsburga przeszedł cyfrową rewolucję, a w jego wnętrzu królują duże ekrany i dotykowe przyciski. Škoda poszła podobną drogą. Na pokładzie, poza ekranem zastępującym klasyczne wskaźniki, znajdziemy jeszcze duży, centralny wyświetlacz systemu multimedialnego.

Został on umieszczony dość nisko, co powinno ułatwić codzienną obsługę. Takie rozwiązanie wymusiło jednak przeniesienie nawiewów mniej więcej do poziomu kolana kierowcy. Kokpit Octavii sprawia przez to wrażenie osadzonego dość nisko, z dużą przestrzenią pomiędzy jego górną częścią, a przednią szybą. Z oceną trzeba poczekać do oficjalnej premiery, ale już dziś można stwierdzić, że kabina zapowiada się całkiem interesująco.

Czeski producent zaszalał także w kwestii kierownicy. Na zaprezentowanych w sieci szkicach widzimy jedynie dwa ramiona, na których umieszczono przyciski do sterowania podstawowymi funkcjami pojazdu. Škoda zapowiada także eleganckie, chromowane wykończenie.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Nowością ma być też brak klasycznego hamulca ręcznego. Nie znajdziemy tego rozwiązania nawet w podstawowych wersjach wyposażeniowych. Podobnie wygląda kwestia dźwigni zmiany biegów. Ta, w wersji z automatyczną przekładnią będzie mniejsza niż dotychczas, co jest wynikiem zastosowania rozwiązania shift-by-wire, gdzie drążek nie jest połączony mechanicznie z przekładnią.

O ile nie spodziewamy się rewolucji stylistycznej w wyglądzie nadwozia, o tyle wnętrze nowej Octavii może nas mocno zaskoczyć. Wszystko okaże się jasne już niebawem.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik