Nowa Škoda Octavia - co o niej wiemy?

Škoda Octavia czwartej generacji zadebiutuje jeszcze w 2019 roku. Mimo że Czesi na razie nie chwalą się zbytnio tym modelem, wiemy już o nim całkiem sporo. Czego powinniśmy spodziewać się po najnowszej odsłonie tego szalenie popularnego auta?

Skoda Vision ESkoda Vision E
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Częściowo zakamuflowane egzemplarze testowe od kilkunastu miesięcy przemierzają europejskie drogi. W sieci coraz częściej pojawiają się też wizualizacje stworzone na bazie fotografii szpiegowskich. Nie powinny się one różnić znacząco od tego, co zobaczymy na żywo już za kilka miesięcy.

Pod względem stylistycznym nowa Octavia ma czerpać z mniejszej Scali. Oznacza to, że pożegnamy się z dzielonymi reflektorami na rzecz ostro wystylizowanych, pojedynczych świateł. Te z kolei zapewne będą wykorzystywać technologię LED - przynajmniej w bogatszych odmianach. Tył także będzie inspirowany Scalą, co oznacza węższe, lekko zakrzywione światła. To duża zmiana w stosunku do obecnej generacji.

Przede wszystkim praktyczność

Octavia tak jak dotychczas będzie oferowana w praktycznych wersjach kombi i liftback. Nieoficjalnie mówi się, że jako pierwsza światło dzienne ujrzy ta pierwsza. To dość nietypowe zagranie. Producenci zazwyczaj postępują bowiem odwrotnie, w wyniku czego odmiany kombi debiutują później niż typowe hatchbacki.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© svet motoru

Charakterystycznym elementem wszystkich nowych modeli z Czech jest napis "Škoda" biegnący przez całą szerokość tylnej klapy. Strzelamy w ciemno, że tak samo będzie w nowej Octavii. A co z wnętrzem? Tutaj znów możemy odnieść się do Scali. Kabina będzie oczywiście przestronniejsza i wykonana z nieco szlachetniejszych materiałów, lecz główną rolę ma w niej odgrywać duży, dotykowy ekran, nieco wystający ponad deskę rozdzielczą. Tuż pod nim znajdziemy charakterystyczną półeczkę, a jeszcze niżej nawiewy wentylacji.

Lepsze wyposażenie

Kolejna generacja Octavii będzie znacznie lepiej wyposażonym samochodem. Szczególnie gdy mówimy o technologiach wspomagania jazdy. Na pokładzie znajdziemy adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, asystent pasa ruchu, sterowanie głosem, wyświetlacz HUD czy indukcyjną ładowarkę do telefonu. Więcej szczegółów poznamy oczywiście za kilka miesięcy.

Silniki nie powinny być dla nikogo zaskoczeniem. Rolę bazowej jednostki z pewnością będzie pełnić benzynowy motor 1.0, a chętni na więcej wrażeń będą mogli wybrać mocniejsze 1.5 lub 2.0, które w wersji RS będzie generować grubo ponad 200 KM. Ciekawostką jest pojawienie się 48-woltowej instalacji elektrycznej i systemu tzw. miękkiej hybrydy, która dołączy do oferty kilka miesięcy po premierze standardowego wydania.

Debiut jeszcze w tym roku

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem nowa Octavia powinna mieć premierę nie później niż jesienią 2019 roku. Zadziwia fakt, że Czesi prawdopodobnie wyprzedzą w tej kwestii Volkswagena. Golf ósmej generacji ma bowiem zadebiutować dopiero w grudniu. Kilka miesięcy później poznamy natomiast czwartą odsłonę Seata Leona. Najbliższe miesiące będą więc stały pod znakiem nowości koncernu Volkswagena.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy