Nowa generacja modeli Volvo już w 2022 roku. Przede wszystkim hybrydy i technologie autonomiczne

Choć trudno w to uwierzyć, obecna generacja Volvo XC90 ma już 6 lat. Właśnie ten model w 2014 roku zapoczątkował platformę SPA, która potem posłużyła za budowę współczesnych modeli tej marki. Za 2 lata zostanie ona zastąpiona nowym wcieleniem SPA2. Co to oznacza dla klientów?

Ten model zapoczątkował platformę SPA. Teraz czas na następcę.Ten model zapoczątkował platformę SPA. Teraz czas na następcę.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Wykorzystywana obecnie platforma SPA, która jak żadna inna wcześniej odmieniła oblicze Volvo, niebawem doczeka się drugiej odsłony. Szwedzki producent planuje jej debiut na 2022 rok. Biorąc pod uwagę, że XC90, które teraz możecie jeszcze kupić w salonach, będzie miało wtedy aż 8 lat, najpewniej nadejdzie czas na następcę.

Z racji tego, że XC90 jest flagowym modelem Volvo, należy spodziewać się, że to właśnie on przyniesie nam nową odsłonę platformy SPA. Czego powinniśmy się spodziewać? Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami z pewnością dalszego rozwoju alternatywnych źródeł napędu - głównie coraz szerzej stosowanych hybryd typu plug-in i elektryków.

Volvo zamierza jednak przede wszystkim skupić się na rozwoju technologii autonomicznej jazdy, której najbardziej zaawansowane wcielenie zadebiutuje w 2022 roku pod nazwą Highway Pilot. Jak nietrudno się domyśleć, rozwiązanie będzie przeznaczone głównie do jazdy po autostradach, a jej najważniejszym elementem ma być laserowy radar zamontowany tuż nad górną krawędzią przedniej szyby.

Działanie LiDAR-u (bo tak określa to urządzenie Volvo) będzie polegać na szybkim skanowaniu otoczenia i przesyłaniu impulsów do komputera, na podstawie których tworzona będzie trójwymiarowa mapa otoczenia pozwalająca błyskawicznie i precyzyjnie reagować na zmieniające się warunki.

Więcej szczegółów dotyczących dalszych planów Volvo, wliczając w to ewentualne zapowiedzi kolejnej generacji XC90, powinniśmy poznać już niebawem.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy