Nowa ekspresówka oddana kierowcom, ale jest pewien haczyk
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła nowy odcinek trasy S1 oraz część obwodnicy Oświęcimia. Niestety na razie nie dla wszystkich.
25 sierpnia 2025 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła kierowcom 10-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S1 Oświęcim - Brzeszcze oraz ponad 4-kilometrową część obwodnicy Oświęcimia. Nowa trasa ma na celu poprawę komunikacji w regionie.
Na trasie S1 powstały trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola i Brzeszcze. W ramach inwestycji zbudowano 18 obiektów inżynierskich, w tym estakadę o długości ponad 480 m oraz most drogowy nad Wisłą. Te konstrukcje mają kluczowe znaczenie dla płynności ruchu.
Obwodnica Oświęcimia, będąca częścią DK44, została otwarta w grudniu 2024 r. Teraz zyskała nowy odcinek, który łączy węzeł Oświęcim z rondem w Pławach i liczy 4,2 km długości.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Droga ekspresowa S3. Niezwykłe nagranie zarejestrowane w tunelu pod drogą
"S1 i DK44 są ze sobą ściśle powiązane – zjazd z S1 będzie na razie możliwy jedynie na węźle Oświęcim w kierunku miasta. Dalszy przebieg S1 jest jeszcze w budowie. Przewidujemy, że odcinek Bieruń – Oświęcim będzie przejezdny pod koniec tego roku. Dlatego też na razie fragment obwodnicy między węzłem Oświęcim a rondem w Pławach udostępnimy kierowcom jedynie częściowo, na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu." - informuje GDDKiA.
Póki co nowy fragment S1 oraz obwodnicy Oświęcimia będą dostępne wyłącznie dla pojazdów o masie do 3,5 tony. Zmieni się to po ukończeniu budowy sąsiednich odcinków S1, Oświęcim – Bieruń i Dankowice – Bielsko-Biała Hałcnów.