© materiały partnera

Nowa Alfa Romeo Stelvio, czyli jak połączyć serce i rozum

Modele Alfy Romeo, w tym Stelvio – SUV klasy premium, stały się teraz jeszcze bardziej intrygujące. Otrzymały odświeżoną stylizację, innowacyjne technologie, a do tego nadal zapewniają niespotykaną dynamikę i ekscytujące wrażenia z jazdy.

Słyszysz Alfa Romeo i od razu przed oczami widzisz samochód, który imponuje designem, uzależnia dynamiką jazdy i wciąga w sam środek akcji podczas pokonywania zakrętów. Tak było od zawsze i tak jest w nowych modelach, m.in. w odświeżonym Stelvio, w którym zachowano i uwypuklono DNA marki. Dodano również coś jeszcze! Teraz ten fascynujący samochód wyposażany jest w najbardziej nowoczesne i innowacyjne technologie, a do tego oferowany jest w szalenie korzystnym leasingu 105% i z gwarancją przedłużoną do 5 lat. Zresztą, zobaczcie sami.

Zmysłowa linia nadwozia, długa maska i zadarty tył – te cechy, tak typowe dla aut o sportowych aspiracjach, nadal wyróżniają Stelvio wśród innych samochodów klasy premium. Wraz z duchem czasu, model został zauważalnie odświeżony. Największą zmianą są oczywiście nowe reflektory z przyciemnionymi kloszami, których oświetlenie LED nawiązuje kształtem do świateł w ekscytujących autach koncepcyjnych z ostatnich lat, a także do wprowadzonego ostatnio do oferty Tonale – nowego, kompaktowego SUV-a. Zmieniono również wygląd tylnych lamp, a wewnątrz znalazł się 12,3-calowy ekran TFT cyfrowych wskaźników kierowcy. Te z pozoru drobne zmiany sprawiły, że ten model wygląda jeszcze bardziej nowocześnie i nie da się obok niego przejść obojętnie.

Stelvio jest lżejsza od większości aut konkurencyjnych marek, a to za sprawą szerokiego wykorzystania aluminium. Skutek? Auto przyspiesza szybciej i lepiej się prowadzi. Ponadto, podstawową jednostką napędową jest benzynowa 2.0 Turbo, wytwarzająca aż 280 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do tego trzeba dodać, że w standardzie otrzymujemy napęd na cztery koła Q4 oraz automatyczną przekładnię AT8. Stelvio rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy! To czyni ją jednym z najbardziej dynamicznych modeli w swojej klasie.

Samochody włoskiej marki już dekady temu wygrywały wyścigi Formuły 1, dominowały w mistrzostwach DTM i startowały w licznych imprezach długodystansowych, ale nawet dzisiaj firma nadal aktywnie rywalizuje w wyścigach Grand Prix – jako Alfa Romeo F1 Team. Takie dziedzictwo i know-how wyniesione z torów wyścigowych wszczepiane są następnie do każdego auta drogowego. Nowe Stelvio pokonuje zakręty z chirurgiczną precyzją, ma bardzo dopracowany układ hamulcowy i zawieszenie, a do tego wykorzystuje innowacyjne technologie, jak aktywne amortyzatory czy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, standardowy dla wersji Veloce i Competizione. To sprawia, że osoba siedząca za kierownicą zawsze uśmiecha się od ucha do ucha.

W zależności od wybranej wersji, samochody mają różne poziomy wyposażenia, ale jedno jest pewne – nie ważne, którą odmianę wybierzemy, w każdej znajdziemy elementy godne klasy premium. Do wyboru są Super, Sprint, Ti, Veloce i specjalna edycja Competizione. W każdym znajdziemy debiutujące obecnie rozwiązanie, czyli reflektory Matrix Full LED, które aktywnie oświetlają drogę przed autem, precyzyjnie dzieląc snop światła. Stelvio ma też pakiet aktywnych systemów wspomagających kierowcę, na czele z funkcją automatycznego awaryjnego hamowania, wykrywającą pieszych i rowerzystów. Alfa Romeo weszła również ostatnio do świata przyszłości, oferując do każdego swojego auta token NFT, bazujący na sieci Blockchain. Dzięki temu dane o każdym egzemplarzu są niepodrabialne, a to wpływa korzystnie na transparentność i wartość rezydualną.

To znak czasów – każdy kierowca chce mieć we wnętrzu system multimedialny z dotykowym ekranem. W modelach Alfa Romeo znajdziemy więc nowoczesne narzędzie o nazwie Uconnect 8.8 Nav. Do jego obsługi służy czuły 8,8-calowy ekran dotykowy, a także funkcja komend głosowych. System multimedialny ma wszystko, czego potrzeba, od nawigacji z mapami 3D po łączność z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Alfa Romeo poszła jednak o krok dalej i wręczyła do rąk kierowcy kolejną innowację – mowa o cyfrowym zestawie wskaźników. Dzięki temu, osoby, które chcą korzystać z bogactwa multimediów, mogą wyświetlać na nim dodatkowe informacje (np. mapę czy okładki albumów). Z kolei puryści, skupiający się głównie na jeździe, mogą wybrać widok a’la modele Alfy sprzed lat, z dwoma zegarami i charakterystyczną czcionką.

Płatna współpraca z marką Alfa Romeo

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
fbq('trackCustom', 'sk_bs_serwisy_motoryzacja');Advertisement