Novitec Quattroporte Sport GT S (2010) - jak można poprawić samochód prawie doskonały

Quattroporte jest w produkcji już 7 lat i nieuchronnie zbliża się jego kres. Niestety do tej pory tunerów Maserati jest jak na lekarstwo. Teraz do tej wąskiej grupki przerabiających ‘czterodrzwiowe’ dołącza Novitec.

Obraz
Olgierd Lachowski

Quattroporte jest w produkcji już 7 lat i nieuchronnie zbliża się jego kres. Niestety do tej pory tunerów Maserati jest jak na lekarstwo. Teraz do tej wąskiej grupki przerabiających ‘czterodrzwiowe’ dołącza Novitec.

Oprócz Noviteca najbardziej znanymi i chyba jedynymi, którzy zajmują się Maserati od strony mechanicznej są Modena Tridente i Scuderati należące do TTP dłubiącego się przede wszystkim Porsche.

Novitec zaczynał wiele lat temu i najpierw zasłynął z superszybkiej Alfy GTV, a potem z szalonych wersji Fiatów Cinquecento i Seicento. Przez lata Novitec rozszerzał swoje ‘zainteresowania’ o kolejne włoskie marki: Ferrari i Maserati. Kilka lat temu firma podzieliła się na trzy zespoły, z których każdy zajmuje się tylko jedną firmą. Głównym źródłem dochodów tunera są właściciele Ferrari, ale coraz prężniej działa oddział Novitec Tridente przerabiający wozy firmy z trójzębem w herbie, czego przykładem jest Quattroporte Sport GT S.

Odmiana Sport GT S jest produkowana zaledwie od roku i jest rozwinięciem Quattroporte S. Oba posiadają ten sam silnik V8 o kącie rozchylenia rzędów cylindrów równym 90 stopni. Jednostki mają objętość skokową niespełna 4.7 litra i nie posiadają doładowania w wersji produkcyjnej. Różnica między S a Sport GT S jest taka, że ten drugi ma 10 KM mocy więcej. Skupmy się na tym mocniejszym, bo właśnie nim zajął się Novitec. W aucie seryjnym moc wynosi 440 KM i jest dostępna przy 7000 obr./min. Specjaliści Noviteca zainstalowali sprężarkę mechaniczną napędzaną paskiem, która ładuje z niezbyt dużym ciśnieniem, bo zaledwie 0.35 bara. Doładowany silnik posiada międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego typu ciecz-gaz. Do tego dołożono nowe wtryskiwacze o większej wydajności i zmieniono mapy w centralnej jednostce sterującej. W rezultacie Maserati dostaje 150-konnego ‘kopa’, co znaczy, że moc wynosi 590 KM przy aż 7300 obr./min. Tuning motoru to koszt ledwie 19 900 €, co nie jest na pewno wysoką ceną dla kogoś, kogo stać na taki samochód.

Obraz

Oprócz tuningu silnika inżynierowie montują nowe zawieszenie, które ma możliwość regulacji zarówno wysokości jak i charakterystyki pracy amortyzatorów. Problem przeniesienia mocy na jezdnię załatwiają opony Pirelli P Zero 255/30 z przodu i 295/30 z tyłu. Opony wciśnięte są na 21-calowe felgi o szerokości 9.0” na osi kierowanej i 11.0” na osi napędowej.

Jeżeli chodzi o tuning wnętrza to pracownicy Noviteca twierdzą, że nie ma w zasadzie żadnych ograniczeń, a z własnych propozycji wymieniają możliwość obszycia foteli, deski rozdzielczej i boczków drzwi wybranym rodzajem skóry lub Alcantarą, montaż zestawu telewizyjnego z Blu-Ray czy też komputera z dostępem do Internetu.

Tak spreparowane Quattroporte Sport GT S do 100 km/h przyspiesza w 4.60 s, czyli o 0.50 s szybciej niż auto seryjne, a sprint do 200 km/h zajmuje mu 14.90 s. Prędkość maksymalna niestety nie przekracza magicznych 300 km/h i elektronicznie zablokowana wynosi 295 km/h.

Z pewnością przerobione przez Noviteca Quattroporte zadowoli nawet najwybredniejszych klientów Maserati.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4691 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 590 KM przy 7300 obr./min.
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 125.77 KM/l (seryjny - 93.80 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9.0 x 21\
  • Koła tylne: 11.0 x 21\
  • Opony przednie: 255/30 R 21 Pirelli P Zero
  • Opony tylne: 295/30 R 21 Pirelli P Zero

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1990 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3.37 kg/KM (seryjny - 4.52 kg/KM)
  • Długość: 5097 mm
  • Szerokość: 1885 mm
  • Wysokość: 1423 mm
  • Rozstaw osi: 3064 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4.50 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 14.90 s
  • Prędkość maksymalna: 295 km/h

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są