Niższy i szybszy – Velos Designwerks X5 M (2012)

Dawno nie było na Autokulcie żadnego BMW X5 po tuningu, więc… voila. Oto niezdolne do jazdy w jakimkolwiek terenie BMW X5 M po przeróbkach firmy Velos Designwerks, które ma silnik o mocy 645 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Jeśli ktoś chce poddać swoje BMW X5/X6 M tuningowi wizualnemu lub mechanicznemu, to nie będzie miał z tym żadnych problemów pod warunkiem, że dysponuje odpowiednio dużą ilością pieniędzy. Do grona firm, które chętnie czyszczą portfele osób chcących podkręcić swoją maszynę dołącza właśnie Velos Designwerks, które przygotowało pakiet zmian do BMW X5 w wersji M.

Obraz

Zmiany optyczne karoserii są minimalne i ograniczają się tylko do dwóch rzeczy – pod przednim zderzakiem tuner dołożył spojler, a pod zderzakiem tylnym fartuch z imitacją dyfuzora. Na wygląd samochodu wpływ mają 5-ramienne felgi ADV.1, których średnica nie jest jednak znana.

Więcej rzeczy zmieniono po stronie mechaniczne auta. Zamiast seryjnego pojawiło się regulowane zawieszenie firmy KW, natomiast w miejsce fabrycznych hamulców  wstawiono nowe wentylowane dyski Brembo. Niestety tuner nie informuje jakie rozmiary mają tarcze.

Obraz

Pod przednią pokrywą BMW X5 M znajduje się 8-cylindrowy widlasty silnik S63B44, który jest ewolucją jednostki N63. S63B44 producent wyposażył w bezpośredni wtrysk paliwa oraz dwie turbosprężarki, dzięki którym wytwarza on moc 555 KM przy 6000 obr./min oraz moment obrotowy 680 Nm przy 1500-5650 obr./min. To wystarczająco dużo, żeby niemiecki SUV przyspieszał do setki w 4,70 s i rozpędzał się nawet do 275 km/h.

W przypadku maszyny Velos Designwerks mocy jest więcej o 90 KM w porównaniu z seryjnym wozem. Dodatkowe konie mechaniczne osiągnięto zmieniając układ wydechowy na sportowy odpowiednik oraz instalując nową centralną jednostkę sterującą. Wszystkie 645 KM osiągnę jest przy 6800 obr./min, a wynoszący 856 Nm maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 3500 obr./min.

Obraz

Firma tuningowa nie informuje jak dużo trzeba zapłacić za jej usługi, ale na pewno sporo

Dowiedz się więcej o BMW X5:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 645 KM przy 6800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 146,76 KM/l (seryjny – 126,28 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 856 Nm przy 3500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane Brembo

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2380 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,69 kg/KM (seryjny – 4,29 kg/KM)
  • Długość: 4854 mm
  • Szerokość: 1994 mm
  • Rozstaw osi: 2933 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.