WAŻNE
TERAZ

Nawrocki już po rozmowie z Trumpem. "Rozmowy potwierdziły jedność"

Nissan szuka oszczędności w brytyjskiej fabryce. Zapowiada serię zwolnień

Największa fabryka samochodów w Wielkiej Brytanii - jak większość przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej - mocno odczuła finansowe skutki epidemii koronawirusa. W związku z tym Nissan musi sięgnąć po ostateczne środki w postaci redukcji etatów.

Zakłady Nissana w Sunderland są największym producentem samochodów w Wielkiej Brytanii.Zakłady Nissana w Sunderland są największym producentem samochodów w Wielkiej Brytanii.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Zakłady Nissana w brytyjskim Sunderland są jednym z kluczowych filarów brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego. Niestety epidemia koronawirusa sprawiła, że przez kilka tygodni z taśm fabryki nie wyjechał ani jeden pojazd.

Przestój oraz sukcesywne spadki zainteresowania klientów zakupem nowych pojazdów sprawiły, że firma znalazła się w finansowych tarapatach. Obecnie w Sunderland działa tylko jedna linia produkcyjna wytwarzająca modele Qashqai oraz Juke. Druga, na której produkowany jest także Leaf, ma wznowić działanie 22 czerwca.

By zminimalizować koszty i pozwolić na dalsze, bezpieczne funkcjonowanie fabryki konieczne okazały się zwolnienia. W najbliższych miesiącach Nissan zamierza rozstać się z co najmniej 250 osobami zatrudnionymi na czas określony, nie przedłużając im dotychczasowych kontraktów. Zwolnienia dotkną pracowników różnych działów - zarówno biura, jak i montażu.

Choć sytuacja w Sunderland nie wygląda najlepiej, warto zauważyć, że brytyjska fabryka nie ucierpiała w wyniku pandemii tak mocno, jak inne zakłady marki, które zgodnie z nowym planem restrukturyzacji mają zostać całkowicie zamknięte. Mowa m.in. o fabrykach w Hiszpanii i Indonezji.

Nissan zamierza też skupić się wyłącznie na najbardziej dochodowych modelach i wariantach, ograniczając dotychczasową gamę o co najmniej 20 proc. Nie oznacza to jednak rezygnacji z dalszego rozwoju elektromobilności. Japończycy chcą, by już w 2023 roku hybrydy i auta elektryczne stanowiły 60 proc. globalnej sprzedaży marki.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km