WAŻNE
TERAZ

Sejm zagłosował: jest nowy prezes NIK

Nissan Leaf z mocniejszym napędem i większym zasięgiem. 5000 sztuk na sprzedaż

Nissan Leaf to najpopularniejszy samochód elektryczny w Europie. Jego nowa, limitowana wersja 3.Zero e+ oferuje znacznie mocniejszy napęd i większy zasięg.

Nissan Leaf 3.Zero e+Nissan Leaf 3.Zero e+
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Auto w najnowszej specyfikacji 3.Zero ma na pokładzie 8-calowy ekran multimedialny z możliwością korzystania z dodatkowych opcji łączności. Odmiana e+ jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 217 KM (standardowa ma 150 KM), maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm (standardowo 320 Nm) i akumulator o pojemności 62 kWh (standardowo 40 kWh) o wydajności umożliwiającej przejechanie 385 km na jednym ładowaniu.

Nissan Leaf 3.Zero e+
Nissan Leaf 3.Zero e+ © fot. mat. prasowe

O 55 proc. większa pojemność w porównaniu ze standardową wersją modelu to efekt zastosowania 288 ogniw o 25 proc. większej gęstości energii w porównaniu ze 192 ogniwami w wersji standardowej. Naturalnie do naładowania baterii potrzeba więcej czasu. Czas przy wykorzystaniu ładowarki naściennej 32 A to 11,5 godziny. Z domowego gniazdka potrwa to aż 32 godziny - o 11 godzin dłużej niż w przypadku wersji standardowej. Szybkie ładowanie z 20 do 80 proc. pojemności trwa 90 minut.

Nieznacznie poprawiły się natomiast osiągi mocniejszej odmiany e+. Przyspieszenie do setki spadło z 7,7 s do 7,3 s, a prędkość maksymalna wzrosła do 157 km/h ze standardowych 144 km/h. Warto jednak zaznaczyć, że auto waży nie 1580 kg lecz aż 1731 kg. Ma też obniżony o 20 mm prześwit - do 135 mm.

Nissan Leaf 3.Zero
Nissan Leaf 3.Zero © fot. mat. prasowe

Samochód już można zamawiać w jednym z nowych kolorów, a nawet w odmianie dwubarwnej. Pierwsze dostawy 3.Zero przewidziano na maj 2019 roku. Mocniejszy wariant jest limitowany do 5000 egzemplarzy.

Ceny modelu Leaf 3.Zero zaczynają się od 175 700 zł, natomiast Leaf 3.Zero e+ Limited Edition jest dostępny w cenie od 201 200 zł. Obie wersje powstały w oparciu o poziom wyposażenia Tekna, oferują zatem bogaty standard.

W artykule użyto zdjęć wersji na rynek USA.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są