Obraz

Nissan GT-R Nismo (2017) - kolejny facelifting

Chyba tylko prawdziwi miłośnicy Godzilli są w stanie wymienić wszystkie liftingi, aktualizacje i wersje Nissana GT-R. Nie inaczej było za czasów legendarnego Skyline GT-R. Nismo zaprezentowało najnowszą odmianę tego samochodu. Co nowego mamy tym razem?

Tak jak wczoraj pisaliśmy o Renault Clio R.S.16, które zadebiutowało podczas otwarcia weekendu Grand Prix na torze w Monaco, tak Nissan, a właściwie Nismo przeprowadziło prezentację najnowszego GT-R na torze Nürburgring, gdzie obecnie rozgrywany jest nie mniej kultowy, 24-godzinny maraton. Nissan GT-R Nismo 2017 tak, jak jego standardowa odmiana został poddany delikatnemu liftingowi wyglądu, który w praktyce poprawia chłodzenie jednostki napędowej i dostarcza jej dodatkowe porcje świeżego powietrza. Wersja Nismo jest wyposażona w dodatkowe, niewielkie elementy na zderzakach, które pozytywnie wpływają na stabilność przy dużej prędkości. Wszystkie dodatki są wykonane z kompozytów węglowych, oczywiście pomijając obręcze kół. Obecnie jest to najlepiej trzymający się drogi samochód produkcyjny Nissana z oznaczeniem GT-R.

Obraz

Wnętrze samochodu również zostało poddane retuszowi, dokładnie takiemu samemu jak standardowy model, gdzie liczbę przycisków i przełączników na desce rozdzielczej zmniejszono z 27 do 11. Nowy jest monitor systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali z ekranem dotykowym, ale do jego obsługi można używać również pokrętła i przycisków umieszczonych na konsoli środkowej, wykonanej z włókna węglowego. Jak przystało na Nismo, kierownica i fotele są obszyte Alcantarą i nieco różnią się od zwykłego Nissana GT-R.

Obraz

Drobne zmiany mechaniczne objęły przede wszystkim układ jezdny. Usztywniono podłogę, co pociągnęło za sobą konieczność przestrojenia charakterystyki amortyzatorów i sprężyn. Zdaniem Nismo, najnowszy model jest stabilniejszy o 2 proc. od poprzedniego. Kierowca ma do dyspozycji regulowane amortyzatory przygotowane przez niemiecką firmę Bilstein. Auto zachowuje nie tylko wyższą stabilność i równowagę na zakrętach, ale także zapewnia lepszą przyczepność.

Obraz

Sercem samochodu jest doskonale znany motor VR38DETT poddany tuningowi w Nismo, gdzie nad silnikiem pracuje specjalnie przeszkolona grupa najwyższej klasy specjalistów. Tak na marginesie, później tych specjalistów poprawiają nie gorsi od nich tunerzy za Oceanem i w Europie. Odświeżona jednostka otrzymała turbosprężarki stosowane w wyścigowej odmianie klasy GT3. Obecnie osiąga 600 KM przy 6800 obr./min oraz 652 Nm w zakresie 3600-5600 obr./min.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów