Nissan GT-R debiutuje w nowym wydaniu i przy okazji żegna się z jednym rynkiem

Obecna generacja Nissana GT-R debiutowała 13 lat temu. Mimo to Japończycy nie myślą o następcy. Zamiast nowego modelu prezentują kolejną już z niezliczonych edycji specjalnych. Najnowsza nazywa się T-Spec i powinna przypaść do gustu fanom modelu.

GT-R starzej się godnie, przynajmniej wizualnieGT-R starzej się godnie, przynajmniej wizualnie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Nissan
Aleksander Ruciński

Zapowiadana wielka premiera "nowego" Nissana GT-R po raz kolejny okazała się niczym więcej jak prezentacją edycji specjalnej. Za to nie byle jakiej, bo T-Spec kusi naprawdę atrakcyjnymi dodatkami, a dzięki wyjątkowym lakierom pozwoli wyróżnić się z tłumu.

To barwy Millenium Jade i Midnight Purple zaczerpnięte z wersji specjalnej generacji R34 produkowanej w latach 1999-2002. Nostalgia jest w cenie, więc łatwo zrozumieć, dlaczego Nissan zdecydował się powrócić do korzeni. Wydanie T-Spec poznacie też po kutych felgach wykończonych złotym lakierem. Atrakcji jest jednak więcej.

Nowa edycja specjalna jest niczym innym jak pomostem pomiędzy cywilizowanym i komfortowym wydaniem Premium a typowo torową wersją Track Edition. T-Spec łączy te dwa światy oferując ciekawy wygląd i bogate wyposażenie w połączeniu z typowo sportowymi dodatkami.

Kute felgi skrywają ceramiczne hamulce
Kute felgi skrywają ceramiczne hamulce © mat. prasowe / Nissan

Dlatego też nie brakuje ceramicznych hamulców czy pakietu aerodynamicznego wykonanego z włókna węglowego. Szkoda tylko, że napęd pozostał bez zmian. 3,8-litrowe V6 generuje 565 KM mocy i 633 Nm maksymalnego momentu obrotowego - dokładnie tak jak w wersji premium. Za przeniesienie napędu odpowiada natomiast dwusprzęgłowa, 6-stopniowa przekładnia.

Co warte odnotowania, Nissan przyłożył się także do wnętrza, które jest zaskakująco... przytulne. Wykończono je głównie Alcantarą i skórą w barwach czerni i ciemnej zieleni. To świetne połączenie stanowi ciekawe uzupełnienie lakierów nadwozia.

Ile trzeba będzie za to wszystko zapłacić? W USA T-Spec kosztuje 140 285 dolarów, czyli o ponad 25 tys. więcej niż Premium. Producent nie pochwalił się liczbą egzemplarzy zaplanowanych do produkcji. Wiele zależy pewnie od popytu. Pewnym jest, że sprzedaży nie napędzą już klienci z Australii, gdyż GT-R oficjalnie znika z tamtejszej oferty. Powód? Niespełnienie restrykcyjnych norm bezpieczeństwa przy uderzeniach bocznych. Trudno się temu dziwić, gdyż GT-R to naprawdę leciwa konstrukcja.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/21] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów