Nindo Concept - oszczędny, wielofunkcyjny i... brzydki.

Na świecie jest co raz więcej samochodów, drogi stają się przeciążone. Smarty i wszelkiego rodzaju małe pojazdy zyskują rzeszę fanów. Większą rolę odgrywają także przyjazne środowisku materiały i nowe technologie. Nindo łączy w sobie te wszystkie cechy... ale czy jest znośny dla oka?!

Nindo ConceptNindo Concept
Piotr Mazanek

Na świecie jest co raz więcej samochodów, drogi stają się przeciążone. Smarty i wszelkiego rodzaju małe pojazdy zyskują rzeszę fanów. Większą rolę odgrywają także przyjazne środowisku materiały i nowe technologie. Nindo łączy w sobie te wszystkie cechy... ale czy jest znośny dla oka?!

Autorem projektu smarta Nindo jest chorwacki designer Elvis Tomljenovic. Auto ma być ideałem w dobie informatyzacji i minimalizmu. Z racji hipotetycznego przeznaczenia na rynki azjatyckie pomysłodawca zadbał tylko o trzy miejsca, a właściwie to dwa i pół. Nie wyobrażam sobie dorosłej osoby, która zmieściłaby się na tej malutkiej przestrzeni za kierowcą...

Ekologia miała kolosalne znaczenie przy projektowaniu Nindo. Wszystkie elementy wykorzystane w tym aucie są wykonane z tworzyw sztucznych, które mogą być poddane recyklingowi. Dodatkowo każdy z nich można w bardzo łatwy sposób wymienić. Dzięki takim rozwiązaniom samochód tanieje i staje się przyjaźniejszy środowisku. Dodajmy, że Nindo ma napęd na cztery koła pochodzący z silnika elektrycznego. Baterie umieszczono w samej kabinie.

Wnętrze ma być przede wszystkim wielofunkcyjne. Po złożeniu tylnych siedzeń tworzy się przestrzeń do przewożenia względnie sporej ilości bagaży. Deska rozdzielcza to panel zawierający urządzenia najwyższej technologii, włącznie z ekranami dotykowymi LED.

Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie ten wygląd. Mnie on się zwyczajnie nie spodobał, a wręcz odwrotnie. Uważam, że Nindo jest po prostu brzydki i nie wygląda jak normalny samochód. Może i byłby tani, oszczędny i wielofunkcyjny, ale mnie to całkiem nie przekonuje. A Was?

  • Nindo-Concept-4-lg
  • Nindo-Concept-5-lg
  • Nindo-Concept-2-lg
  • Nindo-Concept-Interior-2-lg
  • Nindo-Concept-Interior-1-lg
  • Nindo-Concept-Interior-5-lg
  • Nindo-Concept-3-lg
  • _Nindo-Concept-01-lg
  • Nindo-Concept-Interior-4-lg
  • Nindo-Concept-Interior-3-lg
  • Nindo-Concept-Dimensions-lg
[1/11] Nindo-Concept-4-lg Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe