Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Rozwiązanie, które poprawia warunki pracy, by pracownicy przynosili dodatkowy zysk

Robert Lubański

Zła organizacja pracy, marnowanie czasu, wyrabianie zbędnych kilometrów na trasie od firmy do klienta i od klienta do firmy. Pracownicy mobilni są wyjątkowo często narażeni na zbyt duże obciążenie pracą. Z pomocą mogą przyjść nowe technologie.

Pracownik mobilny to z pozoru pracownik doskonały. W teorii powinien dawać każdej organizacji przewagę - dociera bezpośrednio do klienta, jest na pierwszej linii firmowego frontu. W razie potrzeby po prostu podróżuje i wykonuje swoje zadania. W świecie rozproszonych powiazań biznesowych jest to duży atut. Często jednak ten atut zamienia się w problem.

Pracownicy mobilni często są pomijani w codziennych analizach biznesu. Nie sprawdza się ich wydajności w codziennej pracy i przyciąga do zespołu. Nie bada się takich parametrów, które akurat w ich zadaniach są najważniejsze. A mobilny pracownik musi być doskonale… mobilny. Stąd na jego pracę wpływa zużycie paliwa, przestoje, godziny użytkowania pojazdu, efektywność tras i czasy obsługi klientów. Im mniej informacji o pracowniku mobilnym, tym gorsza jest jego praca. Im gorsza jest jego praca, tym mniej chce mu się pracować.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Fot. Shutterstock

W końcu to właśnie pracownicy na koniec dnia - jeśli ich organizacje doświadczają ogólnych problemów ze skutecznością pracy, jej efektywnością i po prostu nie potrafią wykorzystać czasu - są narażeni na największe frustracje z tym związane. Nietypowe godziny pracy, słaba komunikacja pomiędzy centralą w pracownikiem w terenie, niedogodności związane z długim przebywaniem w samotności.

To wszystko odbija się na komforcie pracy pracowników. W świecie niskiego bezrobocia, rynku pracownika i trudności związanych ze znalezieniem specjalistów - to problemy, które po prostu trzeba szybko rozwiązywać. Tym bardziej, że wymagania klientów są coraz wyższe.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Fot. Shutterstock

Badanie wykonane na zlecenie firmy dostarczającej technologie telematyczne - Verizon Connect - pokazuje, że o mobilnego pracownika trzeba po prostu dobrze dbać. Verizon Connect przeprowadził ankietę wśród 200 dyrektorów zarządzających przedsiębiorstwami z kadrą powyżej 250 pracowników. Wnioski?

Pracownicy mobilni, czyli ci, którzy docierają bezpośrednio do klienta z towarem i usługami, są zdecydowanie bardziej obciążeni pracą. Blisko 80 proc. ankietowanych przyznaje, że potrzeby klientów nie pokrywają się z taktyką firmy i technologiami dostępnymi dla pracowników mobilnych. Wniosek? By wciąż spełniać wyśrubowane wymagania kontrahentów, muszą pracować ciężej.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Fot. Shutterstock

To dla firmy cenna informacja. Po pierwsze, sygnalizuje kolejny raz, że o komfort pracy mobilnego pracownika trzeba zadbać.

Po drugie, zagłębiając się w ogólne problemy organizacyjne, można próbować dowiedzieć się dokładnie, czego brakuje własnym pracownikom i co powoduje, że klienci są niezadowoleni lub mniej zadowoleni z naszych usług. Z samego wnętrza organizacji można wyciągnąć wiele istotnych danych.

W badaniach Verizon Connect aż 97 procent ankietowanych przyznało, że ich organizacja stoi przed licznymi biznesowymi wyzwaniami. Nie jest to akurat żadna niespodzianka - prowadzenie firmy po prostu nie jest łatwe. Połowa respondentów stwierdziła, że to właśnie zmiana oczekiwań klientów stanowiła dla nich wyzwanie.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Fot. Shutterstock

Rozwiązanie problemów? Telematyka. To połączenie dwóch dziedzin nauki - telekomunikacji i informatyki. Termin jest głównie stosowany w odniesieniu do telematyki pojazdów, w której informacje o lokalizacji pojazdu są wykorzystywane w różnych aplikacjach biznesowych. Po co? Aby w ostatecznym rozrachunku pomóc właścicielom firm lepiej zarządzać flotą pracowników.

Technologie z zakresu telematyki umożliwiają wysyłanie, odbieranie i gromadzenie informacji dotyczących zdalnych obiektów (w tym przypadku pojazdów). Urządzenie rejestruje i raportuje różne aspekty dostępnych danych. Jednak wielu uważa, że telematyka po prostu pokazuje lokalizację pojazdu GPS - a to nie obejmuje nawet ułamka przydanych danych, które zapewnia telematyka. To wskazywanie najlepszych tras, optymalizacja spalania, informacje o stylu jazdy i wiele więcej.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Fot. Shutterstock

W Polsce usługi z zakresu telematyki oferuje firma Verizon Connect. Jak wskazują jej przedstawiciele, "obecnie praktycznie nie ma ograniczeń co do różnych zastosowań telematyki".

Dlaczego? Powód jest oczywisty. Świat z każdym dniem staje się coraz bardziej połączony. Za pomocą kolejnej porcji danych menedżerowie floty mogą określić najważniejsze parametry pracy samochodu i kierowcy. Poznają jego prędkość, ale również stan silnika i dane dotyczących wymaganych przeglądów

Lepsze zarządzanie, to lepsza organizacja czasu pracy pracowników. To szybsze docieranie na miejsce zleceń i szybszy powrót. To też oczywista korzyść dla klientów. Na towar i usługę czekają krócej.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© Fot. Shutterstock

Telematyka jest nieocenionym sojusznikiem w poprawianiu codziennego funkcjonowania floty, upraszczaniu i przyspieszaniu procesów w celu szybszego wykonywania prac i zwiększania produktywności sprzętu. W Polsce liderem takich rozwiązań jest Verizon Connect.

Rozwiązania firmy zapewniają m.in. większe bezpieczeństwo kierowców i pojazdów, lepsze wykorzystanie zasobów oraz większą energooszczędność. Verizon Connect przekonuje, że przyszłość inteligentnej mobilności zaczyna się dziś. Technologia i łączność mogą zmienić każdą firmę nie do poznania. To jednak nie jest tylko czysty biznesowy zysk. To również nowości dla pracowników.

Partnerem treści jest marka Verizon Connect

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy