Niepozorna rakieta – Vivid GT-R VR600 (2012)

Dopiero co pisałem o Nissanie GT-R, w którym dłubała firma Switzer, a już jest kolejna propozycja tuningu tej japońskiej maszyny. Tym razem ze swoją ofertą wychodzi warsztat Vivid Racing, który proponuje podkręcenie 550-konnego wozu do ponad 600 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Dopiero co pisałem o Nissanie GT-R, w którym dłubała firma Switzer, a już jest kolejna propozycja tuningu tej japońskiej maszyny. Tym razem ze swoją ofertą wychodzi warsztat Vivid Racing, który proponuje podkręcenie 550-konnego wozu do ponad 600 KM.

Nowy układ wydechowy ze sportowymi „katalizatorami” i tłumikami, inne zawory blow off, sportowe filtry powietrza, większe rury doprowadzające i odprowadzające płyn chłodzący z międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego oraz nowe ECU. To lista zmian wokół jednostki silnikowej Nissana GT-R zastosowanych przez ekipę pracującą dla Vivid Racing.

Obraz

Wyliczone przeze mnie komponenty składają się na zestaw VR700, który jak sugeruje nazwa podnosi moc silnika do ponad 700 KM. W tym konkretnym wozie mechanicy zdecydowali jednak o tym, że zmniejszą nieco ciśnienie doładowania turbosprężarek w stosunku do wersji VR700, dzięki czemu osiągnęli moc 613 KM. To o 63 KM więcej niż w fabrycznym Nissanie.

Obraz

Przypomnę, że gdy to auto zjeżdżało z taśmy produkcyjnej, jego 3,8-litrowy widlasty 6-cylindrowiec z dwiema turbosprężarkami mógł pochwalić się mocą 550 KM i 632 Nm momentu obrotowego. Moment przesyłany był na wszystkie koła przez 6-biegową zautomatyzowaną skrzynię biegów o dwóch sprzęgłach.

Wymiana układu wydechowego na częściowo wykonany ze stopów tytanu pozwoliła odchudzić samochód o 7 kg. To niewiele, ale zawsze coś.

Obraz

Vivid Racing zainstalowało regulowane zawieszenie KW Variant 3, które pozwala wycisnąć z podwozia Godzilli jeszcze więcej niż ma to miejsce normalnie. Jedynym zewnętrznym wyróżnikiem bolidu są 21-calowe felgi Niche ubrane w opony Pirelli 285/30 z przodu i 305/30 z tyłu.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, 60supo/sup, VR38 DETT
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki IHI
  • Moc maksymalna: 613 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 161,36 KM/l (seryjny – 144,78 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa GR6
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 21\
  • Koła tylne: 11,0 x 21\
  • Opony przednie: 285/30 R 21 Pirelli
  • Opony tylne: 305/30 R 21 Pirelli

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1723 kg (- 7 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 2,81 kg/KM (seryjny – 3,15 kg/KM)
  • Długość: 4670 mm
  • Szerokość: 1895 mm
  • Rozstaw osi: 2780 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/33] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej