Niemieckie silniki nie są tak bezawaryjne?

Brytyjska firma Warranty Direct sporządziła ranking najmniej awaryjnych silników 36 marek. W konkursie bardzo słabo wypadły jednostki niemieckich producentów. W ostatniej dziesiątce znalazło się aż 5 marek zza naszej zachodniej granicy.

Silnik Audi 2.0 TFSISilnik Audi 2.0 TFSI
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Audi
Piotr Wereszczyński

Warranty Direct jest jednym z największych ubezpieczycieli w Wielkiej Brytanii, który na podstawie 50 tysięcy zgłoszonych roszczeń dotyczących defektów samochodów przygotował ranking najmniej awaryjnych silników. Wyniki tych badań mogą wydać się dość zaskakujące jeżeli spojrzeć na ostatnią dziesiątkę zestawienia.

Przedostatnie miejsce zajęły w nim auta marki Audi, w których 3,71 proc. zgłoszonych usterek dotyczyło awarii silnika. Honoru niemieckich producentów broni Mercedes, który uplasował się na 3 miejscu rankingu z wynikiem 0,84 proc. zgłoszonych defektów jednostki napędowej.

Tak prezentuje się pierwsza dziesiątka zestawienia:

  1. Honda - 0.29 proc. zgłoszonych aut z usterkami silników
  2. Toyota - 0.58 proc.
  3. Mercedes-Benz - 0.84 proc.
  4. Volvo - 0.90 proc.
  5. Jaguar - 0.98 proc.
  6. Lexus - 0.99 proc.
  7. Fiat - 1.17 proc.
  8. Ford - 1.25 proc.
  9. Nissan - 1.32 proc.
  10. Land Rover - 1.38 proc.

To auta z dołu rankingu:

  1. MG Rover - 7.88 proc. - 1 in 13;
  2. Audi - 3.71 proc.
  3. MINI - 2.51 proc.
  4. Saab - 2.49 proc.
  5. Vauxhall - 2.46 proc.
  6. Peugeot - 2.26 proc.
  7. BMW - 2.20 proc.
  8. Renault - 2.13 proc.
  9. Volkswagen - 1.91 proc.
  10. Mitsubishi - 1.70 proc.

Ocena wiarygodności tego zestawienia jest sprawą otwartą, warto jednak zwrócić uwagę, że badania dotyczyły aut używanych. Są to suche dane statystyczne, w których nie były uwzględniane takie czynniki jak sposób użytkowania samochodu czy serwis. Mimo wszystko takie wyniki badań są zaskakujące szczególnie, że zaledwie kilka dni temu niemieckie konstrukcje zostały uznane przez portal Ward's Auto za najlepsze silniki dostępne na rynku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił