Niemieckie autostrady dalej bez ograniczeń. Bundestag odrzucił wniosek

Niemieckie autostrady są jednymi z ostatnich na świecie, gdzie na większości odcinków nie ma limitu prędkości. Kilka dni temu wielu kierowców wstrzymało oddech, ponieważ odbyło się głosowanie nad wprowadzeniem ograniczenia prędkości na niemieckich autostradach.

Niemcy cenią sobie brak ograniczeń prędkości na autostradachNiemcy cenią sobie brak ograniczeń prędkości na autostradach
Źródło zdjęć: © fot. EastNews/WOJCIECH STROZYK/REPORTER
Filip Buliński

Wniosek o ograniczenie prędkości na niemieckich autostradach do 130 km/h złożyła Partii Zielonych (Die Grünen). Jak donosi portal Auto Zeitung, choć już wcześniej rząd ostrzegał, że nie wesprze projektu, ugrupowanie doprowadziło do głosowania. Aż 498 posłów było przeciw, a 126 głosowało za przyjęciem ustawy. 7 wstrzymało się od głosu. Podczas gdy minister transportu Andreas Scheuer opowiadał się przeciw ograniczeniu, minister środowiska Svenja Schulze popierała pomysł Zielonych.

Wspomniane ograniczenie miałoby obowiązywać już od 1 stycznia 2020 roku. Partia argumentowała, że wprowadzenie go przełoży się na wzrost bezpieczeństwa na autostradach, lepszą płynność ruchu i większą przepustowość tras. Dodatkowo mniejsza prędkość wiązałaby się z niższym hałasem oraz niższą emisją spalin.

Jazda z wysoką prędkością wiąże się jednak z odpowiedzialnością. Na niemieckich autostradach zalecana prędkość wynosi 130 km/h. Gdyby kierowca przekraczający prędkość uczestniczył w kolizji, mógłby zostać obarczony częścią winy za wypadek.

Nie licząc odcinków na których trwają budowy, na ok. 70 proc. autostrad w Niemczech nie obowiązują limity prędkości, a na kolejnych 6 proc., ograniczenie jest zależne od gęstości ruchu. Polska, z ograniczeniem prędkości na autostradzie równym 140 km/h, ma jedno z najwyższych limitów, nie tylko w Europie, ale i na świecie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie