Niemiecka produkcja spadła o 150 tys. aut. To skutek wojny w Ukrainie

Niemieccy producenci borykający się z brakiem podzespołów pochodzących z Ukrainy liczą straty. Jak wynika ze wstępnych analiz, w marcu 2022 roku wyprodukowali o 150 tys. mniej aut, niż planowali.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / VW
Aleksander Ruciński

Volkswagen, Mercedes oraz BMW mocno odczuli ekonomiczne skutki wojny w Ukrainie. Od czasu rosyjskiej inwazji producenci borykają się z cyklicznymi przerwami w dostawach komponentów, co rzutuje na sytuację w niemieckich fabrykach.

Zgodnie z szacunkami LMC Automotive, na które powołuje się portal Automotive News Europe, wspomniani giganci w ciągu zaledwie miesiąca stracili 150 tys. aut, które w normalnej sytuacji wyjechałyby z fabryk. Jeśli sytuacja się utrzyma, straty na koniec roku mogą okazać się bardzo odczuwalne.

Wspomniane spadki produkcji są głównie wynikiem braku terminowych dostaw od producentow wiązek elektrycznych. Największym z nich jest firma Leoni, która mimo trwającej wojny kontynuuje produkcję w ograniczonym zakresie. Początkowo było to 40 proc. możliwości produkcyjnych. Celem jest jednak dążenie do 70 proc. Równolegle wciąż trwają poszukiwania alternatywnych dostaw z krajów, które nie są objęte konfliktem.

Przedstawiciele niemieckiej branży motoryzacyjnej widzą nadzieje na poprawę sytuacji już w kwietniu. "Spodziewamy się mniejszych problemów w kwietniu, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z przewidywaniami" - mówi Jeff Schuster z LMC, cytowany przez Automotive News Europe. Niestety nadal nie ma gwarancji na pełną stabilizację.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km