Niemcy zrobili wyjątek. Tyle kosztuje 6 cylindrów w nowym coupe

Kiedy Mercedes ogłosił, że nowa Klasa C AMG będzie miała tylko 2-litrowy silnik, fani nie kryli swojego rozczarowania i oburzenia. Na otarcie łez pozostaje im CLE, które jest następcą Klasy C Coupe oraz Klasy E Coupe i w przeciwieństwie do sedana oraz kombi Klasy C AMG otrzymało większy silnik. Teraz ogłoszone zostały polskie ceny auta.

Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-AMG
Filip Buliński

Chociaż nie jest to grzmiące V8, to rzędową "szóstkę" można potraktować jako swoistą nagrodę pocieszenia dla fanów sportowych mercedesów. CLE 53 AMG 4Matic+ dysponuje 3-litrowym silnikiem o mocy 449 KM i 600 Nm, co pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 4,2 s, natomiast prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Chyba że wykupicie specjalny pakiet – wtedy możecie pędzić nawet 270 km/h.

Mercedes wycenił nowy model w Polsce na 415 tys. zł. Jak sama nazwa wskazuje, w standardzie znajdziemy napęd na cztery koła, do tego pływające zaciski hamulcowe, a silnik sprzęgnięto z 9-biegową przekładnią AMG Speedshift TCT. Ciekawym dodatkiem jest także skrętna tylna oś występująca bez dopłaty – koła skręcą się maksymalnie o 2,5 stopnia.

Kierowca może w standardzie liczyć także na LED-owe reflektory, automatyczną klimatyzację, kamerę 360 stopni, 19-calowe felgi, kierownicę wykończoną skórą nappa, indukcyjną ładowarkę, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele z pamięcią ustawień, bezkluczykowy dostęp do auta, przyciemnione szyby termoizolacyjne, oświetlenie ambientowe, centralną poduszkę powietrzną oraz tapicerkę ze sztucznej skóry i mikrofibry.

We wnętrzu nie zabrakło natomiast pełnej cyfryzacji. Główny ekran multimediów ma przekątną 11,9 cala, natomiast cyfrowe zegary – 12,3 cala. Rzecz jasna na pokładzie znajdą się też takie elementy jak kubełkowe fotele czy adaptacyjne zawieszenie. Co ciekawe, za 3166 zł Mercedes oferuje opcję, która nazywa się "Dźwięk AMG Real Performance".

Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+
Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ © Materiały prasowe | Mercedes-AMG

Bynajmniej nie chodzi tu o dzikszy układ wydechowy, a jedynie dopracowany system dogrywanego dźwięku w kabinie. Lepiej wygląda inna opcja za nieco ponad 11,5 tys. zł – AMG Dynamic Plus. Tutaj dostaniemy aktywne mocowanie silnika, lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, a także tryb Race z funkcją driftu oraz "funkcją wyścigowego ruszania".

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach