Niemcy w kryzysie? Volkswagen uważa, że wcale nie trzeba bić na alarm

Niemiecka gospodarka, w tym również branża motoryzacyjna, znalazła się w tym roku na zakręcie. Dyrektor finansowy Grupy Volkswagen twierdzi jednak, że sytuacja jest o wiele lepsza, niż mogą na to wskazywać statystyki.

Volkswagen Golf GTI 380Volkswagen Golf GTI 380
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Nastroje w Niemczech w kontekście stanu tamtejszej gospodarki nie są obecnie najlepsze. Według danych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) nasi zachodni sąsiedzi będą w 2023 r. jedynym obok Argentyny państwem grupy G20, którego gospodarka się skurczy. Na obecne problemy składa się wiele czynników — od demografii, przez kryzys energetyczny, po problemy z wymianą handlową z Chinami.

Ponure nastroje tyczą się również niemieckiej motoryzacji. Bardzo ważne dla marek z Niemiec targi IAA Mobility w Monachium zawsze były ich bastionem. Tymczasem pierwszoplanową rolę tym razem odgrywali producenci właśnie z Państwa Środka. Był to nie tylko wizerunkowy cios w gigantów, ale również sygnał, że obraz europejskiego rynku ulega właśnie drastycznej zmianie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

VW Caddy kosztuje tyle co kawalerka! A może w nim zamieszkać?

Problemy finansowe ma Volkswagen, który obecnie szuka oszczędności i szans na zwiększenie swojej rentowności w wielu różnych miejscach. Tymczasem jednak w rozmowie z Bloombergiem kompletnie inną perspektywę maluje przed nami dyrektor finansowy grupy Volkswagena, Arno Antlitz. Uważa on, że sytuacja niemieckiej branży, a także gospodarki samych Niemiec, jest o wiele lepsza, niż może się to wydawać na pierwszy rzut oka.

Nastroje są gorsze niż rzeczywista sytuacja. Mamy w Niemczech dobrze wykształconych pracowników, technologiczne i innowacyjne przewagi, a także silny sektor małych przedsiębiorstw. [Jako Volkswagen] mamy też świetne produkty. By jednak pozostać konkurencyjnymi jako firma w Niemczech i Europie, musimy odrobić pracę domową w kontekście kosztów.

Arno Antlitz
dyrektor finansowy grupy Volkswagena

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik