WAŻNE
TERAZ

Tusk po rozmowach z liderami Europy. "Wsparcie obrony powietrznej"

Niemcy vs Polska – dwa motoryzacyjne światy

Podróżując po polskich drogach można odnieść wrażenie, że z naszą motoryzacją jest coraz lepiej. Powstają nowe drogi, stare są remontowane, w codziennym ruchu można natomiast spotkać również nowe samochody, a nie stare trupy. Czyli generalnie można powiedzieć, jest nieźle, coraz lepiej.

Obraz
Michał Jaraczewski

Vlog #11 – niemieckie rozwiązania… czemu nie stosowane w Polsce?

Jednak wystarczy wyjechać do naszych zachodnich sąsiadów by uzmysłowić sobie, że tamten motoryzacyjny świat jest już epokę dalej niż my w Polsce. Gdy więc odwiedzimy Niemcy chociażby na kilka dni i potem odniesiemy to do naszej krajowej motoryzacji to nie pozostaje nic innego jak tylko załamać ręce.

Będąc w kwietniu w Niemczech nakręciłem takiego oto vloga, gdzie poruszyłem tematy związane z remontami dróg oraz ograniczeniami.

Generalnie w Polsce jakoś brak logiki, zarówno w kwestii budowy dróg jak i ich oznaczenia. W Niemczech widać ład, przemyślane rozwiązania i harmonię. W Polsce natomiast jest chaos, wiele znaków stawiane są z czapy bez jakieś analizy, itp. Na zasadzie gdy trzeba postawić ograniczenie prędkości, to odnoszę wrażenie, że nikt nie zastanawia się czy rzeczywiście trzeba dawać 40 km/h, może dałoby się 60 km/h, ale po co. To chyba w niektórych przypadkach jest tak: „Mamy znak 40 w magazynie to taki postawmy…”.

Ciekawe ile czasu jeszcze upłynie zanim w Polsce na drogach zacznie być chociaż w części podobnie jak w Niemczech. A najlepsze jest to, że jak się tak przypatrzymy, to Niemcy nie mają jakiś nie wiadomo jakich mega rozwiązań. To naprawdę proste i skuteczne pomysły, zastanawiam się więc dlaczego w Polsce nie potrafimy ich zaszczepić?

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km