Niemcy zmieniają zdanie. Wydadzą miliardy, żeby dalej robić spalinówki

Transformacja na elektromobilność nie postępuje tak szybko, jak tego oczekiwano, więc producenci zmieniają dotychczasowe plany. Przykładem jest Volkswagen, który rewiduje wcześniejszą strategię.

Volkswagen Passat 2.0 TDIVolkswagen Passat 2.0 TDI
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński

Jeszcze w ubiegłym roku Volkswagen zakładał, że do końca dekady auta elektryczne będą stanowić około 80 proc. sprzedaży w Europie. Wszystko wskazuje jednak, że o takich wynikach można tylko pomarzyć. Niemcy dotychczas całkowicie oddani rozwojowi elektromobilności zamierzają więc grać na dwa fronty.

Podczas niedawnej konferencji w Monachium potwierdził to sam dyrektor finansowy VW, Arno Antlitz, który przyznał, że firma zamierza wydać około 60 mld euro na dalszy rozwój silników i "utrzymanie konkurencyjności pojazdów spalinowych".

"Przyszłość jest elektryczna, ale przeszłość się nie kończy" - wyjaśnił dyplomatycznie. Trzeba przyznać, że to dość odważne stwierdzenie jak na przedstawiciela marki, która już po 2033 roku chciała sprzedawać wyłącznie auta na prąd.

Volkswagen nie jest jedyną firmą, która zrewidowała swoje plany dotyczące elektromobilności i postanowiła dać dłuższe życie silnikom spalinowym. Podobną drogę obrały niedawno Ford oraz Mercedes - obie marki, będące wcześniej zagorzałymi promotorami elektrycznej przyszłości, zamierzają sprzedawać silniki spalinowe tak długo, jak będzie to możliwe.

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe