WAŻNE
TERAZ

Klamka zapadła. NATO rozpoczyna Eastern Sentry

Niemcy naostrzyli włoski trójząb! – Novitec GranCarbio Compressor (2011)

Nazwa „Compressor” nadana przez firmę Novitec swojemu nowemu autu spod znaku włoskiego trójzęba nie jest powalająca, ale mówi sporo o tym, czego można się spodziewać po parametrach silnika GranCabrio. A można się spodziewać 590 KM!

Obraz
Olgierd Lachowski

Nazwa „Compressor” nadana przez firmę Novitec swojemu nowemu autu spod znaku włoskiego trójzęba nie jest powalająca, ale mówi sporo o tym, czego można się spodziewać po parametrach silnika GranCabrio. A można się spodziewać 590 KM!

Novitec GranCabrio Compressor fot.2
Novitec GranCabrio Compressor fot.2

Gdy Maserati GranCabrio święciło swoją premierę w 2009 roku, wyposażono je nie w 4,2-litrowy silnik początkowo używany przez GranTurismo, a od razu w jednostkę, którą zastaniemy w GranTurismo S i GranTurismo MC Stradale. To, podobnie jak poprzednik, 8-cylindrowy silnik należący do rodziny motorów w Ferrari oznaczanych jako Tipo F136. W Maserati ma on objętość skokową 4,7 l i w GranCabrio generuje moc 440 KM przy 7000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 490 Nm przy 4750 obr./min.

Taka moc wystarcza, żeby kabriolet o masie własnej przekraczającej 2 tony rozpędzał się w 5,20 s do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna sięgała 283 km/h.

Novitec GranCabrio Compressor fot.3
Novitec GranCabrio Compressor fot.3

Mający swoją siedzibę w Stetten Novitec w 2009 roku zastosował sprężarkę mechaniczną w coupe GranTurismo. Teraz takie samo urządzenie zostało użyte do podkręcenia identycznego motoru w GranCabrio. Między kompresorem a silnikiem wstawiono międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego, a w samej jednostce napędowej tuner wymienił wtryskiwacze paliwa. Nie obyło się też bez nowego zaprogramowania centralnej jednostki sterującej.

GranCabrio z Niemiec ma moc aż o 1/3 większą od wozu seryjnego. Dokładnie jest to 590 KM przy 7300 obr./min. Z kolei moment obrotowy wynosi teraz 572 Nm przy 5400 obr./min. Więcej „pary pod kotłem” ma swoje odzwierciedlenie w możliwościach pięknej Włoszki. Teraz GranCabrio „setkę” osiąga o aż 0,70 s szybciej od odmiany fabrycznej, a przyspieszanie kończy się z chwilą, gdy wóz o jeden kilometr na godzinę przekroczy magiczne 300 km/h.

Novitec GranCabrio Compressor fot.7
Novitec GranCabrio Compressor fot.7

Nie samym tuningiem silnika GranCabrio „stoi”. Dosłownie rzecz ujmując wóz stoi na oponach zamontowanych na 21-calowych felgach założonych na oś przednią i 22-calowych zamontowanych na osi tylnej. W głębi auta za kołami kryje się nowe zawieszenie wyprodukowane przez firmę KW. Jego amortyzatory mają regulację charakterystyki dobicia i odbicia, a wysokość samochodu można ustawiać w zakresie 40 mm.

I tak luksusową kabinę Maserati przedsiębiorstwo Novitec wzbogaciło o jeszcze lepszą gatunkowo skórę, a niektóre elementy zostały wykończone Alcantarą[sup]®[/sup].

Novitec GranCabrio Compressor fot.4
Novitec GranCabrio Compressor fot.4

Przerobione GranCabrio nie tylko wygląda świetnie, ale może też rywalizować pod względem osiągów z Ferrari Californią.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4691 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 590 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 125,77 KM/l (seryjny – 93,80 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 572 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 22”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2055 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,48 kg/KM (seryjny – 4,67 kg/KM)
  • Długość: 4881 mm
  • Szerokość: 1915 mm
  • Rozstaw osi: 2942 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
  • Prędkość maksymalna: 301 km/hblock position=\inside8067/block
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są