Niemcy inwestują w klasyki. Ponad 500 tys. pojazdów ma już ponad 30 lat

Liczba klasyków zarejestrowanych w Niemczech rośnie. Oficjalne dane wskazują, że przekroczono już poziom 500 tys. egzemplarzy. Największą popularnością wśród amatorów youngtimerów cieszą się garbusy i mercedesy.

Na liście znalazł się też Mercedes W124.Na liście znalazł się też Mercedes W124.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Mateusz Lubczański

Jeszcze niedawno pisałem, że Niemcy, w porównaniu z innymi krajami Europy Zachodniej, jeżdżą jednymi z najstarszych aut. Okazuje się, że po części wynika to z zamiłowania do klasyków. Jak poinformowało VDA (Verband der Automobilindustrie – Niemieckie Stowarzyszenie Branży Motoryzacyjnej), po raz pierwszy przekroczono liczbę 500 tys. pojazdów z tablicą rejestracyjną H, czyli starszych niż 30 lat.

W porównaniu do 2019 roku to wzrost o aż 11 proc., jednak takie pojazdy nadal stanowią ok. 1 proc. wszystkich zarejestrowanych maszyn w Niemczech. Jak donoszą przedstawiciele VDA, najpopularniejszy jest VW Garbus, drugie miejsce należy do Mercedesa W123, a na trzecim znajdziemy Mercedesa R107. Zamiłowanie do rodzimej motoryzacji widać na kolejnych pozycjach, gdzie figurują kolejno: Porsche 911, Mercedes W114 i W124, Volkswagen Golf, BMW Serii 3, Volkswagen T3 i Mercedes W201. Wszystkie te auta stanowią 30 proc. wszystkich aut jeżdżących z tablicami "H"

Prezes VDA, Hildegard Muller, stwierdziła, że "samochody klasyczne służą również zachowaniu dziedzictwa kulturowego (...), nadal ciężko pracujemy, aby zapewnić, żeby klasyki mogły być używane na drogach publicznych bez ograniczeń".

Tablice ze znakiem H zostały wprowadzone w 1997 roku w celu ochrony dóbr kultury motoryzacyjnej. By je uzyskać, pojazd musi mieć minimum 30 lat, musi być w dobrym stanie i bez znaczących modyfikacji.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy