Niemcy chcą zakazać samochodów z napędami konwencjonalnymi do roku 2050

Czy od rewolucji w motoryzacji dzieli nas zaledwie 35 lat?

Toyota Mirai - samochód napędzany dzięki energii z ogniw wodorowych.Toyota Mirai - samochód napędzany dzięki energii z ogniw wodorowych.
Mariusz Zmysłowski

Zakładając, że chęci Niemców zostaną przekute w czyny, rewolucja nastąpi znacznie szybciej. 2050 to tylko rok wprowadzenia zakazu. Eliminacja samochodów spalinowych rozpocznie się znacznie wcześniej. Właściwie już trwa. Obecnie jesteśmy na jej pierwszym etapie. Jeszcze dekadę temu samochód hybrydowy był egzotyką. Teraz ma go w swojej ofercie niemal każdy producent. Jak grzyby po deszczu wyrastają też autonomiczne koncepty, które zwiastują nadejście produkcyjnych aut, prowadzących się samodzielnie. Na razie problemem jest jeszcze cena takich samochodów, która uniemożliwia ich popularyzację.

Przyszłość motoryzacji zapowiada się elektrycznie i bezdusznie. Gwoździem do trumny spalinowych samochodów jest działanie unii ZEV, czyli Zero-Emission Vehicle, w skład której wchodzą między innymi Niemcy, obok takich krajów jak Holandia, Norwegia i Wielka Brytania. Do akcji przyłączyły się też niektóre stany USA, w tym Kalifornia.

W trakcie tegorocznej konferencji związanej ze zmianami klimatycznymi (COP21) Niemcy ogłosili, że chcą zakazać samochodów spalinowych do roku 2050. Przedstawiciele koncernów paliwowych raczej nie zgotowali po tej informacji gromkich braw.

Celem tego działania jest redukcja emisji gazów cieplarnianych przez sektor transportowy o około 40 procent. Ma to pomóc zatrzymać zmiany klimatu.

Swój plan działania, mający na celu redukcję emisji spalin ogłosiła już Toyota. Japończycy chcą pozbyć się konwencjonalnych samochodów do roku 2050. Dobra wiadomość jest taka, że to wcale nie oznacza całkowitej śmierci silników na paliwa kopalne. Toyota będzie mieć w swojej gamie hybrydy. Tak długo, jak pod maską oprócz jednostki elektrycznej będzie pracować również silnik benzynowy, zostanie nam przynajmniej namiastka klasycznej motoryzacji. Powoli oswoiliśmy się z hybrydami i takie wozy jak Porsche 918 Spyder czy McLaren P1 pokazują, że auto o cechach ekologicznych wcale nie musi być nudne.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy