WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Nie Niemcy, ale Brytyjczycy – RS Tuning Mégane RS 250 Stage 2 (2011)

Wyspecjalizowana w chiptuningu brytyjska firma RS Tuning opracowała pakiet do sportowego kompaktu Renault Mégane RS 250. Po przeróbkach auto ma 320 KM zamiast seryjnych 250 KM. Przyjrzyjcie się, jakie zmiany wprowadzono.

Obraz
Olgierd Lachowski

Wyspecjalizowana w chiptuningu brytyjska firma RS Tuning opracowała pakiet do sportowego kompaktu Renault Mégane RS 250. Po przeróbkach auto ma 320 KM zamiast seryjnych 250 KM. Przyjrzyjcie się, jakie zmiany wprowadzono.

Fabryczne Mégane RS 250 pod maską ma 2-litrowy silnik z turbosprężarką o mocy 250 KM przy 5500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm przy 3000 obr./min. Napęd, jak w większości sportowych kompaktów, przekazywany jest na przednie koła, a kierowca wybiera jeden z 6 biegów w manualnej skrzyni.

Prędkość maksymalna wynosi słuszne 250 km/h, a do 100 km/h auto przyspiesza w 6,10 s. To osiągi niewiele gorsze osiągi niż w mocniejszym o 20 KM i napędzanym na wszystkie kola, ale też i cięższym o ok. 150 kg Volkswagenie Golfie R.

Brytyjska firma RS Tuning (nie mylić z ledwo dziś już zipiącym niemieckim RS Tuning) ma ofertę do bardzo wielu samochodów, wśród których jest też Renault Mégane RS 250. W ramach najnowszego pakietu o nazwie Stage 2 inżynierowie zmieniają oprogramowanie centralnej jednostki sterującej, montują wysokowydajną chłodnicę powietrza doładowującego Forge Motorsport i instalują sportowy układ wydechowy Miltek.

Na obu zdjęciach seryjne Renault Mégane RS 250
Na obu zdjęciach seryjne Renault Mégane RS 250

Rezultat tuningu jest zaskakująco dobry. Renault po przeróbkach ma aż 320 KM mocy i 488 Nm maksymalnego momentu obrotowego. RS Tuning nie podało niestety osiągów podkręconego samochodu, jednak można się domyślić, że będą sporo lepsze niż w aucie seryjnym.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 320 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 160,16 KM/l (seryjny – 125,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 488 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 290 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 18”
  • Koła tylne: 8,5 x 18”
  • Opony przednie: 225/40 R 18
  • Opony tylne: 225/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1387 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,34 kg/KM (seryjny – 5,55 kg/KM)
  • Długość: 4299 mm
  • Szerokość: 1848 mm
  • Wysokość: 1435 mm
  • Rozstaw osi: 2639 mm

Źródło: carscoopautowp

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej