Nie myślcie, że Ford zapomniał o Focusie ST. Testy na Nürburgringu już trwają

Od początku swojej historii Ford Focus słynął z nienagannego prowadzenia, co stanowiło świetną bazę dla hot hatcha. Nie inaczej jest w przypadku czwartej generacji, która wkrótce doczeka się odmiany ST. Prototypy już są testowane na Nürburgringu.

Polskie ceny nowego Focusa zaczynają się od 63,9 tys. złPolskie ceny nowego Focusa zaczynają się od 63,9 tys. zł
Źródło zdjęć: © Fot. Tomasz Budzik/WP
Michał Zieliński

Nowy Focus zadebiutował w kwietniu 2018 roku i dotychczas najmocniejszym silnikiem był 1,5-litrowym motor EcoBoost oferujący 182 KM. Co prawda Ford od razu zaproponował usportowioną linię ST-Line oferującą m.in. obniżone o 10 mm zawieszenie, ale wszyscy czekaliśmy na topowe odmiany: ST oraz RS. Wszystko wskazuje na to, że ta pierwsza zadebiutuje już wkrótce.

Od jakiegoś czasu prototypy nadchodzącego hot hatcha są testowane na Nürburgringu. Co ciekawe, producent nie sięga po wyrafinowane metody maskowania. Czarny hatchback ma wyraźny, srebrny bodykit, który subtelnie zdradza potencjał samochodu. Wiemy też, że w środku tradycyjnie pojawią się fotele Recaro.

2019 FORD FOCUS ST SPIED TESTING AT THE NÜRBURGRING

Początkowo mówiło się, że – podobnie jak w przypadku Fiesty ST – do napędu posłuży 1,5-litrowy EcoBoost. Teraz jednak częściej się słyszy o większych motorach o pojemności 2 a nawet 2,3 l. W pierwszym wypadku byłaby zmodyfikowana jednostka, która napędzała poprzedniego Focusa ST. W drugim byłby to silnik znany z poprzedniego Focusa RS czy Mustanga. Moc ma wynieść 270 KM i być przekazywana na przednie koła.

Nowością byłoby zastosowanie ośmiobiegowej przekładni automatycznej. Ma to być to opcja obok klasycznego, sześciobiegowego "manuala". Wbrew obowiązującym trendom, po raz kolejny w Focusie ST ma pojawić się też silnik Desla. Byłaby to dwulitrowa jednostka EcoBlue o mocy 190 KM.

Trzeba pamiętać, że to wszystko to jedynie spekulacje. Premiera samochodu zbliża się jednak wielkimi krokami – przewiduje się, że Focus ST zadebiutuje na początku 2019 roku. Ford już zapowiedział, że nie pojawi się na przyszłorocznym salonie w Genewie, więc trzeba liczyć na osobną premierę.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa