Nie ma Clarksona, nie będzie też i Top Gear i milionów dla BBC [JC]

Pewnie wszyscy już dowiedzieli się o oficjalnym oświadczeniu BBC, w którym władze stacji poinformowały, że nie przedłużą Jeremiemu kontraktu po incydentach z jego udziałem.

Obraz
Bogdan Olszewski

Efekt jest oczywisty – BBC straci jakieś 350 mln widzów na całym świecie i miliony funtów dochodu, jakie przynosi im program. Natomiast takie stacje jak BBC Brit w Polsce będą pewnie cały czas puszczać powtórki, ewentualnie raczyć widzów takim chłamem, jak „Trud, Brud i Demolka”, czyli programem (niby) motoryzacyjnym, który jest cienki jak plastry pakowanej polędwicy. Bo kto chciałby oglądać program Clarksona, bez Clarksona?

Oczywiście już jest mnóstwo spekulacji o tym, kto mógłby zastąpić Jeremiego, ale odpowiedź jest jedna – nikt. Z kilku przyczyn, wielu widzów już zapowiedziało, że ma gdzieś BBC i TG bez Clarksona, tak naprawdę kto tylko by go nie zastąpił, to program upadnie szybko i nawet mocno już wypracowane i wypromowane logo „Top Gear” w niczym tu nie pomoże. To przecież w końcu właśnie Jeremy był podporą tego programu, dwóch pozostałych prowadzących – których z resztą lubię i szanuje, bez Jeremiego nie osiągnie nic (nawet jeśliby chciała, bo zapowiedzieli, że we dwóch programu prowadzić nie będą). Nieraz w Top Gear można było spotkać wiele głupich pomysłów i głupie sposoby na ich realizację, ale mimo pewnych niedoskonałości, to ktoś musiał to wszystko wymyślić i zrealizować, a pomysł był Clarksona, to on stworzył ten program od zera. Pamięta ktoś pierwotny Top Gear? Zniknął jak kamfora, nikt nie chciał go oglądać, a z pomysłami i kreatywnością Jeremiego, oraz pomocą dwóch kolegów, których ściągnął do programu, Top Gear stał się najsłynniejszym programem motoryzacyjny świata. W sumie można pomyśleć, że Jeremy popełnił błąd, odsprzedając BBC swoje udziały w tym programie, bo tak to pewnie nie mogliby zrobić mu nic wiele, a jeśliby kazali mu się wynosić, to zabrałby ze sobą program i poszedł do byle jakiej telewizji, która przyjęłaby go z otwartymi rękami. To w końcu pieniądze. Nawet w tak potężnej stacji jak BBC był to jeden z najważniejszych programów z punktu widzenia ekonomicznego.

Owszem, mam nadzieję, że to nie jest koniec telewizyjnej działalności Clarksona, że jakaś telewizja przyjmie go i nadal będzie robić świetne programy, a jeśli poszłaby za nim pozostała dwójka prezenterów i zrobiła klon Top Gear tylko na innej stacji telewizyjnej, to byłoby świetnie. Bo przecież pomysłów jeszcze trochę mają, a że nie pod flagą BBC, to właściwie nawet może lepiej. Nawet jeśli mieliby oni podzielić los byłego Stiga i trafić do TVN Turbo, to będę zachwycony :).

Także Jeremiemu życzę rychłego powrotu do telewizji a całej trójce rychłego wskrzeszenia prawdziwego Top Gear!

Do zobaczenia wkrótce!
Do zobaczenia wkrótce!

PS Nie spodziewałem się, że dopisek JC będzie miał w przypadku jakiegoś felietonu tak dosłowne znaczenie…

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik