Nie będzie zamknięć i masowych zwolnień. Koncern złożył obietnicę Włochom

Motoryzacja to kluczowa gałąź włoskiego przemysłu, a Stellantis to główny żywiciel wielu włoskich rodzin. Koncern ostatnio nie radzi sobie najlepiej, co powoduje niepokoje wśród pracowników. Przedstawiciele firmy zapewniają jednak, że nie ma powodów do obaw.

Produkcja w fabryce MirafioriProdukcja w fabryce Mirafiori
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Aleksander Ruciński

Napięcia na linii Stellantis - włoski rząd doprowadziły do oficjalnego spotkania obu stron. 14 listopada w Rzymie zorganizowano konferencję z udziałem przedstawicieli koncernu i reprezentantów związków zawodowych. Wszystkiemu przewodniczył włoski minister przemysłu, Adolfo Urso.

Głównym tematem konferencji był wyraźny spadek produkcji we włoskich fabrykach Stellantisu i związane z tym zagrożenia. Pracownicy od dłuższego czasu obawiają się widma zwolnień, a nawet likwidacji niektórych fabryk.

Związki zawodowe FIM-CISL przewidują, że rok 2024 zakończy się z roczną produkcją na poziomie poniżej 500 tys. aut. Będzie to najgorszy wynik w historii włoskiego przemysłu od 1958 roku. Przedstawiciele Stellantisu obiecują jednak, że nie spowoduje to drastycznych decyzji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Astra po liftingu - nie wszystkie zmiany są dobre

– Stellantis nie zamierza zamykać żadnych zakładów we Włoszech, tak jak nie ma zamiaru przeprowadzać zwolnień grupowych – powiedział Giuseppe Manca, dyrektor Stellantisu ds. kadr.

Informacja z pewnością uspokoi włoskich pracowników. Nie rozwiąże jednak głównego problemu, jakim jest wyraźny spadek popytu na auta produkowane we Włoszech.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach