Nie będzie wspólnego DTM i GT500 [wyścigi]

Po długich miesiącach przygotowań i spotkań okazało się, że GTA oraz ITR nie nawiążą współpracy  mającej na celu zunifikowanie klasy GT500 w SuperGT i serii DTM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Od dłuższego czasu obie organizacje (GTA i ITR) planowały unifikację DTM i GT500. W tym celu przedstawiciele strony niemieckiej i japońskiej spotykali się co jakiś czas, w celu ustalenia nowych zasad, według których miałyby być budowane wozy. Okazuje się jednak, że nie będzie wspólnych wyścigów DTM i SuperGT, w każdym razie, jeśli dojdzie do unifikacji, to nie prędko, a o 2014 roku możemy zapomnieć. A o co poszło?

Obraz

ITR i GTA doszły do porozumienia w kwestii struktury nośnej pojazdów. Miały być to podwozia zbudowane z włókien węglowych i rurek aluminiowych. Obecnie bolidy klasy GT500 korzystają ze skorup, które są dużo droższe w produkcji od konstrukcji  DTM. Sprawa rozeszła się o miejsce produkcji podwozi. Niemcy uparli się, że struktury będą budowane tylko w Niemczech. Japończycy nie chcieli o tym słyszeć.

Obraz

Drugim poważnym spornym punktem były jednostki napędowe. W bolidach DTM używane są silniki V8 o objętości skokowej 4,0 l. Z kolei w GT500 auta mają jednostki też V8, ale o objętości skokowej 4,3. Motory w SuperGT są identyczne z silnikami bolidów Formuły Nippon (wyjątkiem jest Nissan, który korzysta z seryjnego silnika). W 2014 roku w pojazdach GT500 zagoszczą 2-litrowce z turbodoładowaniem i napęd hybrydowy (ten sam napęd będzie w Formule Nippon). O tym nie chcieli słyszeć Niemcy uzasadniając, że to doprowadzi nie do obniżenia kosztów, ale do ich podwyższenia.

Obraz

Na razie rozmowy są zawieszone, ale nie prędko pewnie przedstawiciele obu serii ponownie usiądą przy jednym stole.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa