Nie będzie pchania elektryków "na siłę" - mówi dyrektor japońskiego giganta

– Nie będziemy promować elektryków tam, gdzie nie ma na nie popytu – tłumaczy w rozmowie z Automotive News Europe Andrea Carlucci, dyrektor ds. strategii produktowej i marketingu Toyota Motor Europe. Informuje też, że trwają prace nad jednostkami spalinowymi.

Andrea Carlucci, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktu w Toyota Motor EuropeAndrea Carlucci, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktu w Toyota Motor Europe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jayson Fong
Mateusz Lubczański

W rozmowie z ANE Carlucci przyznaje, że przepisy w Europie skupiły się na promocji samochodów elektrycznych, lecz takie auta nie przyjmą się wszędzie. Kiepsko sprzedają się we Włoszech czy w Hiszpanii, świetnie w krajach nordyckich, więc trudno jest przewidzieć, jaki będzie miks napędowy w Europie.

– Mam nadzieję, że elektryki Toyoty będą mocnymi zawodnikami, ale nie będziemy promować ich tam, gdzie nie ma na nie popytu – mówi Carlucci.

Wicedyrektor przyznaje też, że na rynku znajduje się kilka opcji napędowych i każda z nich musi się dać poznać klientowi – tak, jak to było z dieslami. Jednocześnie potwierdza, że Toyota dalej pracuje nad silnikiem spalającym wodór, głównie dla klientów zainteresowanych sportowymi pojazdami linii Gazoo Racing.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mazda CX-60 - test napędu i-ACTIV AWD

Obecnie prawie 80 proc. Toyot sprzedawanych w Europie jest hybrydowych. Wkrótce taki napęd pojawi się też w najmniejszym segmencie, w modelu Aygo X. Wówczas ten współczynnik wyniesie około 90 proc. Aygo X jest drugim najchętniej wybieranym modelem w swojej klasie.

Carlucci zauważa, że kluczem do osiągnięcia jak najmniejszej emisji dwutlenku węgla byłaby popularyzacja hybryd plug-in, które przejeżdżałyby około 100 km na jednym ładowaniu. Takie są już dostępne, chociażby w pojazdach grupy VW czy – nie szukając daleko – w chińskiej Omodzie 9.

Rozmówca przyznaje, że Chińczycy imponują mu prędkością innowacji i tym, jak szybko odpowiadają na rynkowe trendy.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach