Nie będzie trzydrzwiowej wersji. To koniec pewnej epoki

W pierwszej dekadzie XXI wieku trzydrzwiowe hatchbacki były obowiązkowym punktem w ofercie większości producentów. Dziś to wymierający gatunek. W zapomnienie odchodzi jeden z jego ostatnich przedstawicieli - Ford Fiesta.

Nie tylko w wersji ST, ale w ogóleNie tylko w wersji ST, ale w ogóle
Źródło zdjęć: © fot. Szymon Jasina
Aleksander Ruciński

Minivany nie są jedynym motoryzacyjnym gatunkiem na wymarciu. To samo można bowiem powiedzieć o trzydrzwiowych hatchbackach, które jeszcze kilkanaście lat temu stanowiły stały element krajobrazu europejskich miast. Dziś, nie licząc lifestyle'owych propozycji pokroju Fiata 500 czy Mini, niezwykle trudno kupić takie auto. A będzie jeszcze trudniej gdyż z oferty znika trzydrzwiowa odmiana Fiesty.

Informację potwierdził niemiecki rzecznik prasowy marki, cytowany przez magazyn Motor1.com. Jak możemy przeczytać: "Wraz ze zmianą roku modelowego Ford upraszcza ofertę. Celem jest dostosowanie do wymagań klientów - w związku z tym mniej popularny wariant nadwozia zostanie wycofany".

Decyzja nie jest niespodzianką, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że trzydrzwiowa odmiana już od jakiegoś czasu była dostępna tylko na wybranych rynkach. Warto jednak zwrócić uwagę, że stanowiła domyślą konfigurację sportowej wersji ST. Teraz chętni na ST będą skazani na pięciodrzwiowe nadwozie.

Wycofanie trzydrzwiówki to bez wątpienia koniec pewnej epoki. W dotychczasowej, 46-letniej historii modelu ten rodzaj nadwozia był zawsze obecny w ofercie. Dość powiedzieć, że pierwszą i drugą generację można było kupić tylko w takiej konfiguracji.

Aleksander Ruciński, dziennikarz Autokult.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach