Nic wielkiego – Gemballa 911 Carrera GT Aerokit (2012) [Genewa 2012]

Na tle aut Rufa wóz przedstawiony przez Gemballę wygląda skromnie pod każdym względem. Jaki jest nowy wóz Gemballi?

Obraz
Olgierd Lachowski

Bazą dla tego samochodu jest Porsche 911 Carrera, czyli coupé uzbrojone w 3,4-litrowy, 6-cylindrowy przeciwsobny silnik o mocy 350 KM przy 7400 obr./min i momencie obrotowym 390 Nm przy 5600 obr./min. Fani tuningu i Gemballi będą na pewno rozczarowani tym, że pod maską Porsche nic się nie zmieniło.

Obraz

Za to nadwozie wygląda trochę inaczej niż w samochodzie fabrycznym, a to dlatego, że tuner z Leonberg zaprojektował do 911 pakiet stylistyczny zwany GT Aerokit. W porównaniu z modyfikacjami karoserii, których Gemballa dokonuje w Tornado i Mistrale, te zastosowane w Porsche 911 są dość skromne.

Obejmują one przedni zderzakospojler z dodatkowymi wlotami po zewnętrznej stronie oryginalnych otworów wentylacyjnych, skromne listwy progowe, niewielki fartuch pod tylnym zderzakiem, 21-calowe koła i nowe końcówki rur wydechowych.

Obraz

Większe felgi o ładnym wzorze świetnie pasują do reszty samochodu, gorzej niestety jest z rurami wydechowymi. Ich potrójne końcówki w takim wozie wyglądają, delikatnie mówiąc, tak sobie. Na szczęście zamawiając GT Aerokit, można zrezygnować z ostatniego elementu.

Według niemieckiego tunera to dopiero początek prac nad tym modelem Porsche i za jakiś czas możemy spodziewać się prezentacji wersji Avalanche, czyli takiej, która będzie wyposażona w wiele spojlerów i silnik o ogromnej mocy rzędu 650-700 KM. Prawdopodobnie auto będzie oparte na Carrerze S.

Obraz

Na salonie w Genewie oprócz 911 Carrery GT można podziwiać budzące dużo więcej kontrowersji Panamerę Turbo Mistrale i Cayenne Turbo Tornado.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3436 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 350 KM przy 7400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,86 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 390 Nm przy 5600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, manualna lub 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1455 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,16 kg/KM
  • Długość: 4491 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Wysokość: 1303 mm
  • Rozstaw osi: 2450 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa