New Jersey chce zdelegalizować abonamenty na wyposażenie. BMW może mieć problem

Subskrypcje i abonamenty coraz mocniej wkraczają także do świata motoryzacji. Miesięczne opłaty za nawigację, a nawet podgrzewaną kierownicę czy fotele stają się zwykłą praktyką. Nie bez społecznego sprzeciwu, czego wyrazem są plany władz New Jersey.

BMW jest jedną z marek, która promuje usługi abonamentoweBMW jest jedną z marek, które promują usługi abonamentowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Aleksander Ruciński

O abonamentach na wyposażenie zrobiło się głośno w ostatnich miesiącach głównie za sprawą BMW, które sukcesywnie rozszerza ofertę usług dostępnych w ramach programu Connected Drive. Klienci mogą korzystać z poszczególnych elementów wyposażenia w zamian za dodatkową cykliczną opłatę.

To np. usługa podgrzewanych foteli czy kierownicy. Jak nietrudno się domyślić, fizyczne komponenty niezbędne do działania takich udogodnień są obecne na pokładzie. Ich funkcjonowanie jest jest jednak blokowane oprogramowaniem. By korzystać, trzeba dodatkowo zapłacić.

Model biznesowy BMW może okazać się całkiem dochodowy, ale raczej nie doczeka się powszechnej akceptacji. Wśród potencjalnych klientów nie brakuje głosów krytyki. Na nieszczęście producentów, sprawa stała się także obiektem zainteresowania władz.

Przykładem jest amerykański stan New Jersey, który pracuje nad ustawą delegalizującą praktyki abonamentowe i subskrypcyjne. Chodzi o zakaz pobierania dodatkowych opłat w przypadku, gdy auto jest fizycznie wyposażone w komponenty niezbędne do działania poszczególnych dodatków.

Z zakazu zwolnione miałyby być jedynie usługi wymagające faktycznego zaangażowania zewnętrznych podmiotów, jak np. OnStar - usługa pozwalająca połączyć się z doradcami czy służbami ratunkowymi po naciśnięciu przycisku w pojeździe.

Pozostałe przypadki mogłyby być zagrożone karami finansowymi nakładanymi na marki. Ustawa wciąż jest projektem, którego sukces trudno oszacować. Uosabia jednak skalę społecznego niezadowolenia z pomysłów, jakie wymuszają na nas producenci.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są