WAŻNE
TERAZ

Warszawa potwierdza. Reżim Łukaszenki uwolnił trzech Polaków

Przykleili się do podłogi. Nie przewidzieli, że pokona ich natura

Naukowcy, którzy twierdzą, że sektor transportowy jest ogromnym zagrożeniem dla środowiska, przykleili się do podłogi w salonie Porsche. Żądają dekarbonizacji transportu, choć na tę chwilę najpilniejszą potrzebą są... pojemniki, do załatwiania potrzeb fizjologicznych.

Protestujący w salonie Porsche naukowcyProtestujący w salonie Porsche naukowcy
Źródło zdjęć: © Twitter | Gianluca Grimalda
Marcin Łobodziński

Naukowcy reprezentujący Scientist Rebbelion z Gianlucą Grimaldim na czele żądają dekarbonizacji transportu. Swój protest przeciwko truciu środowiska przez samochody zaczęli w salonie Porsche, czyli marki należącej do koncernu Volkswagena. Jak podkreślają, to największy producent samochodów z Europie i drugi na świecie, dlatego też wybrali ten koncern.

Protest polega na przyklejeniu się – dosłownie – do podłogi. Volkswagen zgodził się na taką formę i nawet dostarcza naukowcom jedzenie. Jednak Skarżą się oni, że jedzenie nie może do nich dojść z zewnątrz, więc zostanie im tylko to, co dostają od koncernu, przeciwko któremu protestują. Dlatego niektórzy postanowili nic nie jeść.

Akcja ma potrwać tak długo, aż żądania naukowców nie zostaną spełnione. Ich zdaniem rząd niemiecki pomimo obietnic nie realizuje programu dekarbonizacji w wystarczającym stopniu. Nie osiągnięto też oczekiwanej redukcji gazów cieplarnianych. Aby zapobiec ociepleniu klimatu, już w 2030 roku należałoby osiągnąć redukcję gazów o 43 proc.

Protest niestety nie został do końca przemyślany, ponieważ już teraz naukowcy mają problem. Chodzi o to, że nikt nie dostarczył im pojemników do załatwiania potrzeb fizjologicznych. Co więcej, narzekają na to, że gaszą im światło (w nocy) i wyłączają ogrzewanie (w kraju, w który ma problem z energetyką). Nie podoba się im również na to, że nocą przychodzi ochrona by ich kontrolować.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy