Napęd na cztery łapy i 350 KM w Volvo V40! – Heico Volvo V40 T5 HPC (2013)

Coraz częściej samochody Volvo poddawane są tuningowi. Prym wiodą Polestar i Heico. Właśnie ten ostatni warsztat przygotował koncepcyjne V40 z silnikiem o mocy 350 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

To kolejny egzemplarz Volvo zmodyfikowany przez Heico Sportiv. Ostatnio tuner pracuje często przy modelu V40. Teraz pod nóż poszła najmocniejsza fabryczna wersja – T5. Na razie zielone auto jest konceptem, ale znając ekipę Heico, za jakiś czas pojawi się jego dopuszczona normalnie do ruchu wersja.

Obraz

Volvo V40 T5 ma umieszczony poprzecznie 5-cylindrowy rzędowy silnik oznaczony kodem wewnętrznym B5254T12. Motor ma 2,5 l objętości skokowej oraz turbosprężarkę. Do tego jest bezpośredni wtrysk paliwa, który dla wielu producentów samochodów z jednostkami benzynowymi jest już normą.

Serce Volvo w seryjnej odmianie miało moc 254 KM przy 5400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1800-4200 obr./min. W prototypie Heico wymieniło turbosprężarkę, międzystopniową chłodnię powietrza doładowującego, układ wydechowy na sportowy oraz układ doprowadzania powietrza na wydajniejszy. Do tego dołożono wtrysk mieszanki alkoholowo-wodnej.

Obraz

Sterowanie wielkością mocy odbywa się teraz z kierownicy. W pierwszym ustawieniu silnik ma standardowe dla stuningowanego wozu 320 KM mocy. W drugim położeniu przełącznika otwierają się klapy w układzie wydechowym – na pewno zmienia się dźwięk, ale nie wiadomo, czy rośnie moc. Ostatni stopień to praca silnika, do którego wtryskiwana jest dodatkowa mieszanka. Jednostka napędowa generuje wtedy 350 KM. Moment obrotowy wzrasta do 510 Nm.

2,5-litrowiec połączony jest z automatyczną 6-biegową przekładnią, która moc przekazuje na wszystkie koła. Układ napędowy został przeszczepiony z modelu V40 CC, ponieważ normalne V40 jest dostępne tylko z napędem na przednią oś.

Zmodyfikowane Volvo od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,60 s, a więc o pół sekundy szybciej od normalnego V40 T5. Prędkość maksymalna została podniesiona z 250 km/h do 265 km/h.

Obraz

Aby zwiększyć dynamikę jazdy po łuku, tuner wymienił zawieszenie na sportowe, które nie dość, że jest sztywniejsze od seryjnego, to jeszcze obniża auto o 30 mm. Gwarancją bezpieczeństwa są przednie 370-milimetrowe wentylowane tarcze hamulcowe zatrzymywane 6-tłoczkowymi zaciskami.

W kabinie pasażerskiej znalazły się nowe fotele firmy Recaro. Przy kole kierownicy są dźwigienki służące do zmiany biegów. Dzięki temu kierowca nie musi odrywać rąk od kierownicy. Część elementów wyposażenia została pokryta Alcantarą. W niektórych miejscach przymocowano detale powleczone czarnym fortepianowym lakierem.

Obraz

Z zewnątrz kombi wyróżnia się jaskrawą matową zieloną powłoką – to prawdopodobnie folia. Nadwozie zostało wzbogacone o przedni spojler i imitację tylnego dyfuzora. Miejsce fabrycznych kół zajęły 19-calowe felgi z oponami 235/35 R 19.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R5, B5254T12
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2496 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 350 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 140,22 KM/l (seryjny – 101,76 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 510 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 235/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,49 kg/ KM (seryjny – 6,18 kg/KM
  • Długość: 4369 mm
  • Szerokość: 1783 mm
  • Wysokość: 1390 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2647 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,60 s
  • Prędkość maksymalna: 265 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach