Namiastka ZL1 - Geiger Camaro SS Convertible (2011)

Wczoraj pisałem o jednej firmie z okolic Monachium, a dziś złożyło się tak, że piszę o drugiej. Chodzi o Geiger Cars, które przygotowało namiastkę Chevroleta Camaro ZL1 w wersji z otwartym dachem. Auto prezentuje się bardzo okazale, a pod względem mocy jest bliskie wersji ZL1.

Obraz
Olgierd Lachowski

Wczoraj pisałem o jednej firmie z okolic Monachium, a dziś złożyło się tak, że piszę o drugiej. Chodzi o Geiger Cars, które przygotowało namiastkę Chevroleta Camaro ZL1 w wersji z otwartym dachem. Auto prezentuje się bardzo okazale, a pod względem mocy jest bliskie wersji ZL1.

Dziś mamy do czynienia z samochodem wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów. To o tyle istotna sprawa, że z tą skrzynią łączony jest silnik L99, a nie LS3 - jak w Camaro SS z manualną skrzynią biegów.

Obraz

L99 ma 8 cylindrów w układzie widlastym (90[sup]o[/sup]) i objętość skokową 6162 cm[sup]3[/sup]. Wygląda więc na to, że jest identyczny z LS3. Nie do końca tak jednak jest. L99 ma obniżony z 10,7 do 10,4 stopień sprężania i zastosowano w nim system wyłączania połowy cylindrów przy niskich obciążeniach o nazwie Active Fuel Management[sup]1)[/sup].

Fabryczny L99 ma nieco niższą moc niż LS3, która wynosi 406 KM przy 5900 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 556 Nm przy 4300 obr./min. Poprzez 6-biegowy automat moment jest przesyłany na tylne koła.

Obraz

Zajmująca się m.in. importowaniem amerykańskich samochodów do Europy firma wiedzie także prym w ich tuningu na Starym Kontynencie. Co jakiś czas pojawiają się ciekawsze lub mniej ciekawe propozycje Geigera. Najnowszą kreacją jest Camaro SS Convertible z kompresorem.

Oprócz sprężarki mechanicznej tuner zmienił jeszcze (w ramach tuningu silnika) układ wydechowy na bardziej sportowy i zastosował inny moduł sterujący jednostką napędową. W efekcie moc wzrosła do słusznych 568 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy został wywindowany do 779 Nm.

Kolejną i już ostatnią zmianą mechaniczną w tym wozie jest zawieszenie z amortyzatorami o regulowanej charakterystyce pracy.

Obraz

Zewnętrznie Camaro po przeróbkach wyróżnia się kompletem spojlerów i innymi kołami. Nadwozie jest ozdobione zestawem dodatków, na które składa się spojler z przodu, listwy progowe, imitacja dyfuzora i nakładka na klapę bagażnika. Geiger zaproponował też dwubarwny schemat malowania pojazdu. Uzupełnieniem tego jest komplet 22-calowych kół z felgami 265/30 R 22 z przodu i 295/25 R 22 z tyłu.

Nie znamy osiągów tego Camaro, ale żeby mieć jakiś pogląd na to, co potrafi ten wóz, przypomnę, że podobne Camaro SS z zamkniętym nadwoziem i silnikiem o mocy 564 KM osiąga prędkość 305 km/h.

Cena gotowego auta to 85 000 euro.

Montując sprężarkę i dokonując kilku zmian, Geiger stworzył podobny samochód do Camaro ZL1. Pytanie brzmi, jak daleko mu do oryginału.

[sup]1)[/sup] Z kolei LS3 z Camaro ma większy o 5% skok zaworów dolotowych w porównaniu z tą samą jednostką w Corvette.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, L99
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 568 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 92,18 KM/l (seryjny – 65,89 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 779 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Koła przednie: 22″
  • Koła tylne: 22″
  • Opony przednie: 265/30 R 22
  • Opony tylne: 295/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1891 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,30 kg/KM (seryjny – 4,66 kg/KM)
  • Długość: 4836 mm
  • Szerokość: 1918 mm
  • Rozstaw osi: 2852 mmblock position=\inside7135/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy