Najtańsze auta w Polsce. Wybraliśmy dziewięć modeli

Samochody drożeją, co szczególnie widać w najniższych segmentach rynku. Ile dziś trzeba zapłacić za nowe auto? Przyjrzeliśmy się najtańszym modelom, biorąc pod uwagę minimalne kryteria: radio i klimatyzację. Kwoty – niestety – nie napawają optymizmem.

Picanto to najtańszy nowy samochód z radiem i klimatyzacjąPicanto to najtańszy nowy samochód z radiem i klimatyzacją
Źródło zdjęć: © Autokult
Aleksander Ruciński

/ 10Najtańsze auta w Polsce. Wybraliśmy dziewięć modeli

Picanto to najtańszy nowy samochód z radiem i klimatyzacją
Picanto to najtańszy nowy samochód z radiem i klimatyzacją © Autokult

/ 10Kia Picanto

Kia Picanto
Kia Picanto © Autokult

Koreański przedstawiciel segmentu A jest oficjalnie najtańszym nowym samochodem z radiem i klimatyzacją, dostępnym na polskim rynku. Kosztuje 53 900 zł i nawet w bazowej wersji nie rozczarowuje wyposażeniem. W cenie dostaniemy też np. elektryczne szyby czy podgrzewane lusterka. Pod maską Picanto pracuje benzynowy silnik 1.0 o mocy 67 KM.

/ 10Hyundai i10

Hyundai i10
Hyundai i10 © Licencjodawca | Filip Buliński

Mały hyundai z ceną 50 800 zł jest tak naprawdę najtańszym nowym autem na polskim rynku. Niestety, w podstawie nie dostaniemy klimatyzacji ani radia. Te udogodnienia można nabyć w formie opcjonalnego pakietu Cool, który winduje cenę do 55 300 zł. Silnik? Również benzynowy 1.0 o mocy 67 KM.

/ 10Dacia Sandero

Dacia Sandero
Dacia Sandero © WP | Filip Buliński

Sandero jest zdecydowanie jedną z najlepszych propozycji, jeśli chodzi o stosunek wielkości do ceny. Rumuński przedstawiciel segmentu B startuje od 55 900, lecz w bazowej wersji dostaniemy tylko radio. Niestety, nie ma klimy, za którą trzeba dopłacić 1700 zł. Wówczas cena wzrośnie do 57 600 zł. Bazowy silnik będzie dość słaby – to benzynowe 1.0 o mocy 65 KM.

/ 10VW Up

Volkswagen Up
Volkswagen Up © Materiały prasowe | Volkswagen

Z uwagi na przerwy w produkcji, Up przez jakiś czas nie był dostępny w ofercie Volkswagena. Na szczęście powrócił, ale z ceną 58 890 zł obejmującą standardową klimatyzację i radio z Bluetooth. Na osiągi nie ma jednak co liczyć. Pod maską drzemie benzynowe 1.0 o mocy 65 KM.

/ 10Fiat 500

Fiat 500
Fiat 500 © Autokult

Pięćsetka – mimo długiego stażu na rynku – wciąż stanowi bardzo atrakcyjną propozycję w segmencie aut miejskich. Niestety, nie jest przesadnie tania. W Polsce za małego fiata trzeba zapłacić minimum 59 300 zł. W zamian dostaniemy jednak nie tylko klimę, radio czy Bluetooth, ale i 5-calowy ekran. Jeśli chodzi o napęd, jest to miękka hybryda 1.0 o mocy 70 KM.

/ 10Fiat Panda

Fiat Panda
Fiat Panda © Materiały prasowe

Panda tylko teoretycznie jest tańsza od pięćsetki. Cennik otwiera kwota 56 600 zł, ale w bazowej wersji brakuje radia. By skorzystać z tego udogodnienia, trzeba wybrać wyższy wariant City Life wyceniany na 59 600 zł. Silnik jest identyczny co w modelu 500, czyli 1.0 o mocy 70 KM.

/ 10Škoda Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo
Skoda Fabia Monte Carlo © autokult | Marcin Łobodziński

Fabia przez długie lata kusiła niską ceną. Jej najnowsza odsłona jest jednak zauważalnie droższym autem. Za podstawowe wydanie trzeba zapłacić 62 950 zł. Wyposażenie obejmuje m.in. klimatyzację, radio z 6,5-calowym ekranem czy Bluetooth. Pod maską pracuje benzynowa, litrowa jednostka o mocy 80 KM.

/ 10Kia Rio

Kia Rio
Kia Rio © Materiały prasowe

Ciekawą alternatywą dla Fabii wydaje się Kia Rio, której cennik otwiera kwota 63 900 zł. W cenie, poza klimatyzacją i radem z Bluetooth, dostaniemy też m.in. czujnik zmierzchu czy wielofunkcyjną kierownicę. Najtańsza Rio jest napędzana benzynową jednostką 1.2 o mocy 84 KM.

10 / 10Mitsubishi Space Star

Mitsubishi Space Star
Mitsubishi Space Star © autokult | Mateusz Lubczański

Space Star to nietuzinkowa propozycja, która wyróżnia się niską ceną. Bazowa wersja Inform to wydatek w wysokości 57 990 zł. W cenie dostaniemy m.in. klimatyzację, czujnik deszczu i zmierzchu czy elektrycznie sterowane lusterka. Zamiast radia jest jednak wyłącznie instalacja do jego montażu. Radio, a właściwie stacja multimedialna, wymagają wybrania wyższej wersji Invite, kosztującej już 64 490 zł. Silnik? 1.2 o mocy 71 KM.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach